skip to Main Content
در برخی از دانشگاه‌های کشور با ۵۰ درصد سهمیه‌ مواجه هستیم
جامعه کیوسک

در برخی از دانشگاه‌های کشور با ۵۰ درصد سهمیه‌ مواجه هستیم

دکتر حسین حسینی، معاون آموزشی دانشگاه تهران در خصوص سهمیه ورود به دانشگاه‌ها گفت: سهمیه‌هایی که از سوی مجلس شورای اسلامی وضع می‌شود در طی یک دو سال اخیر سهمیه‌های غیر قابل تصوری بوده و موجب شده امروزه دانشگاه‌های کشور به خصوص دانشگاه‌هایی که با افزایش تقاضای داوطلبان مواجه هستند با چالش مواجه شوند.

وی با تاکید بر اینکه چنین دانشگاه‌هایی با بیش از ۳۰ و گاهی با ۵۰ درصد سهمیه‌ها مواجه هستند، اضافه کرد: بنابراین این مسئله یکی از موضوعاتی است که موجب نگرانی اجتماعی شده و عوارض اجتماعی را به دنبال دارد و امیدواریم نمایندگان مجلس به این موضوع بیندیشند و ساماندهی سهمیه‌ها را در دستور کار خود قرار دهند اگر چه اخیراً این موضوع در کمیسیون آموزش عالی در دست بررسی است و امیدواریم به زودی محقق شود.

دکتر شجاع احمدوند، معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی نیز گفت: برداشت من این است که متأسفانه حاکمیت ما با اعمال سهمیه به داوطلبان ایثارگر و غیره راحت‌ترین راه را برای حمایت از این داوطلبان در پیش گرفته است به گونه‌ای که هر زمانی که قشری مطالبه‌ای داشتند سهمیه‌ای را برای آنها در نظر گرفتند. در صورتی که این مسیر درست نیست.

احمدوند با بیان اینکه تنها کشور ما نیست که با موضوع سهمیه‌ها مواجه است، کشورهای دیگر نیز گروهی از مردم با حضور در جنگ ایثارگری کرده‌اند، یادآور شد: اما تخصیص سهمیه راهکار مناسبی برای حمایت از آنها نیست و اینکه چرا نهادهای قانونگذاری ما وارد این موضوعات می‌شوند دارای اشکال است.

همچنین بخوانید:  بیش از نیمی از افزایش تولید برق امسال از انرژی‌های پاک است
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗