skip to Main Content
شرکت واحد برای اتوبوس‌هایش معاینه فنی تقلبی می‌گیرد
جامعه سیاست کیوسک

شرکت واحد برای اتوبوس‌هایش معاینه فنی تقلبی می‌گیرد

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گزارش داده که این شرکت برای اتوبوس‌های از رده خارج خود به صورت تقلبی معاینه فنی می‌گیرد.

به گزارش کانال تلگرام سندیکا در سامانه یک این شرکت، اتوبوس‌های از رده خارج شستشو و تعمیرات ظاهری می‌شوند، لاستیک‌های نو روی آن‌ها قرار می‌گیرد و به مراکز معاینه فنی فرستاده می‌شوند. در این مراکز با روابطی که وجود دارد برای این اتوبوس‌های معاینه فنی گرفته می‌شود. برخی از این اتوبوس‌ها حتی استارت نیز نمی‌خورند.

کانال تلگرام سندیکا همچین نوشته است: «گزارش دیگری از سامانه شش شرکت واحد رسیده که مدیریت این سامانه با قرار دادن پلاک اتوبوس‌های متوقفی و از رده خارج بر روی اتوبوس‌های سالم از مرکز معاینه فنی برای اتوبوس از رده خارج معاینه فنی می‌گیرند.»

در هر سامانه شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ۸۰ اتوبوس از رده خارج وجود دارد که از این طریق برای آن‌ها معاینه فنی گرفته می‌شود.

به گزارش سندیکا فرایند گرفتن معاینه فنی‌های تقلبی تنها به اتوبوس‌های از رده خارج محدود نمی‌شود. برخی از اتوبوس‌های فعال در خطوط نیز که لاستیک مناسبی ندارند با قرار دادن لاستیک‌های نو معاینه فنی می‌گیرند. پس از معاینه لاستیک‌های قبلی دوباره جایگزین لاستیک‌های نو می‌شوند.

کانال تلگرام سندیکای کارگران اتوبوسرانی در گزارشش این سوال را مطرح می‌کند: «آیا دلیل اخذ معاینه فنی برای این اتوبوس ها، احتمالا بالا بردن آمار اتوبوس های سالم که در حال جابجایی مسافر در خطوط هستند و گرفتن بودجه بیشتر از شهرداری نیست؟»

دی ماه سال گذشته اتوبوس دانشجویان واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد به علت نقص فنی دچار حادثه شد. در آن حادثه ۹ نفر کشته و ۲۷ نفر زخمی شدند.

همچنین بخوانید:  پول کاربران بیدود دود می‌شود؟
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗