skip to Main Content
ارسال اطلاعات دانش‌آموزان «مبتلا به آسیب‌های اجتماعی» به قوه قضاییه و نیروی انتظامی
جامعه کیوسک

ارسال اطلاعات دانش‌آموزان «مبتلا به آسیب‌های اجتماعی» به قوه قضاییه و نیروی انتظامی

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش گیلان از اجرای طرح موسوم به «نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان» در ۶۶۹ مدرسه این استان خبر داده است؛ جابر اخلاقی گفته در این طرح بیش از ۱۰ دستگاه دولتی نظیر شهرداری، بهزیستی، قوه قضائیه و نیروی انتظامی با آموزش و پرورش همکاری می‌کنند.

وی هدف از اجرای این طرح را «اقدام به موقع، پیش‌گیری و درمان دانش‌آموزان مبتلا به آسیب‌های اجتماعی» توصیف کرده اما توضیح بیشتری درباره آنچه «آسیب اجتماعی» نامیده نداده است؛ «دستگاه‌های عضو این طرح از جمله دادگستری، دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی موظف هستند دانش‌آموزان مبتلا به آسیب‌های اجتماعی را پوشش داده و به‌صورت رایگان به آنها خدمات مشاوره و درمان ارائه دهند».

به گفته اخلاقی «اطلاعات دانش‌آموزان مبتلا به آسیب‌های اجتماعی از طریق سامانه نماد به‌صورت آنلاین برای دیگر دستگاه‌های عضو طرح، ارسال می‌شود».

طرح «نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان» قرار بوده در طول برنامه ششم توسعه اجرایی شود و پیش از گیلان در برخی استان‌های دیگر کشور نیز به مرحله اجرا رسیده است. از جمله دلایل اجرای این طرح «شناسایی نوجوانان در معرض بزه و ارتکاب جرم» اعلام شده بود.

همچنین بخوانید:  مدیریت خانه خورشید واگذار شد
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗