skip to Main Content
وزارت نیرو اجازه دارد برخی از مسیل‌ها را بفروشد
زمین کیوسک

وزارت نیرو اجازه دارد برخی از مسیل‌ها را بفروشد

در لابه‌لای مصوبات بودجه مجلس، ماده قانونی‌‌‌‌‌‌‌ای در مصوبه بودجه سال ۱۳۹۴ وجود دارد که به وزارت نیرو اجازه داده تا برخی از مسیل‌‌‌‌‌‌‌ها را از طریق مزایده به فروش برساند.

در این مصوبه آمده است: «به وزارت نیرو اجازه داده می‌‌‌‌‌‌‌شود تا اراضی مسیل‌‌‌‌‌‌‌های ناشی از عوامل طبیعی و غیرطبیعی که به صورت متروکه در محدوده خدمات شهری به جامانده است و امکان وقوع سیلاب در آنها وجود ندارد را از طریق مزایده عمومی به فروش رسانده و درآمد حاصل از فروش این اراضی را به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌‌‌‌‌‌‌داری کل کشور واریز کند. مبلغ یک‌‌‌‌‌‌‌هزار و هشتصد میلیارد ریال (۱۸۰ میلیارد تومان) از محل ردیف ١٣٩-۵٣٠٠٠٠ متناسب با وصولی جهت تکمیل طرح‌های حفاظت و ساماندهی رودخانه‌‌‌‌‌‌‌ها، آزادسازی و پرداخت خسارت بابت تصرفات وزارت نیرو و اعیانی‌‌‌‌‌‌‌های مزاحم با اراضی مورد نظر وزارت نیرو جهت اصلاح مسیر رودخانه‌‌‌‌‌‌‌های همان شهر در اختیار این وزارت‌‌‌‌‌‌‌خانه قرار می‌‌‌‌‌‌‌گیرد.»

درآمد وزارت نیرو از این مصوبه ۱۸۰ میلیارد تومان است. در حالی که در خوشبینانه‌‌‌‌‌‌‌ترین حالت سیل اخیر ۳۵ تا ۴۰ هزار میلیارد تومان به ایران خسارت زده است. علاوه براینکه خسارت‌‌‌‌‌‌‌های اکولوژیک سیل و گل به محیط زیست سه – چهار استان بحرانی، هنوز مشخص نشده است.

 

همچنین بخوانید:  گتوند علاج ندارد
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗