skip to Main Content
لوکزامبورگ استفاده از تمامی وسایل نقلیه عمومی را رایگان می‌کند
زمین کیوسک

لوکزامبورگ استفاده از تمامی وسایل نقلیه عمومی را رایگان می‌کند

لوکزامبورگ قرار است اولین کشوری در جهان باشد که استفاده از تمامی وسایل‌نقلیه عمومی در آن رایگان خواهد بود. نخست‌وزیر تازه انتخاب شده لوکزامبورگ، خاویر بتل و دولت ائتلافی اعلام کرده‌اند که در تابستان آینده تمام وسایل‌نقلیه عمومی شامل ترن، اتوبوس و غیره رایگان خواهد شد.
با توجه به بالا بودن میزان رفت‌وآمد در کشور و ردپای کربن (کربن دی‌اکسیدی که بر اثر سوزاندن سوخت‌های فسیلی بر محیط زیست تاثیر می‌‌گذارد) ، مقامات لوکزامبورگ امیدوارند که قدم بزرگی برای کم شدن تراکم یکی از ترافیک‌های بزرگ جهان برداشته و از میزان سوخت فسیلی کم کنند.
بیش از ۴۰۰هزارنفر روزانه از لوکزامبورگ به کشورهای همسایه، بلژیک، فرانسه و آلمان برای کار در رفت‌وآمد هستند. امسال لوکزامبورگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی را برای افراد زیر ۲۰ سال رایگان کرد. دبیرستانی‌ها نیز می‌توانند فاصله خانه تا مدرسه را با اتوبوس‌های رایگان طی کنند.
در حال حاضر مسافران برای استفاده تا ۲ ساعت از وسایل نقلیه عمومی، ۲ یورو می‌پردازند که تقریبا تمام سفرهای درون کشوری را پوشش می‌دهد.
از سال ۲۰۲۰ در راستای صرفه‌جویی در سیستم بلیط‌ها و نظارت بر آن، تمام سفرها رایگان خواهد بود.
لوکزامبورگ با جمعیت بیش از نیم میلیون نفر، یکی از ثروتمندترین کشورهای اتحادیه اروپاست که سرانه حداقل دستمزد کارگر در آن بالاترین میزان بین کشورهاست. این کشور با توجه به جمعیت ساکن در آن، بیشترین میزان خودرو در اتحادیه اروپا را دارد.

همچنین بخوانید:  تجمع رانندگان اسنپ؛ ماه عسل به پایان رسید
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗