skip to Main Content
در روز درختکاری مجوز تخریب ۶۲ باغ صادر شد
Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2013-12-24 08:52:01Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com
زمین کیوسک

در روز درختکاری مجوز تخریب ۶۲ باغ صادر شد

اعضای شورای شهر تهران تصمیم خود در خصوص پرونده باغاتی که پس از لغو مصوبه «برج باغ‌ها» بلاتکلیف مانده بودند را اعلام کرده و به ساخت و ساز در ۶۲ باغ رای مثبت دادند؛ محسن هاشمی رفسنجانی، زهرا نژاد بهرام، افشین حبیب‌زاده، محمد علیخانی، حسن رسولی، مرتضی الویری، محمد سالاری، شهربانو امانی، علی اعطا، ابراهیم امینی، مجید فراهانی، صدر اعظم نوری، حسن خلیل آبادی و محمدجواد حق شناس به تخریب این ۶۲ باغ و تبدیل آنها به برج رای مثبت داده‌اند. محمود میرلوحی، ناهید خداکرمی، آرش میلانی و الهام فخاری چهار عضو شورای شهر بوده‌اند که با این امر مخالفت کرده‌اند و حجت نظری و بهاره آروین به‌رغم حضور در جلسه شورا در رای‌گیری شرکت نکرده‌اند. احمد مسجد جامعی که در دوره پیشین شورای شهر تهران گفته بود «برج‌های منطقه‌ یک بدتر از موشک‌های صدام است» در جلسه امروز غایب بوده است.

مرداد ماه امسال محمدعلی افشانی از شورای شهر درخواست کرده بود تکلیف ۴۰۰ پرونده باغاتی که در جریان لغو مصوبه معروف به «برج‌باغ‌ها» تشکیل شده‌اند را مشخص کند. پس از این استفساریه، شورای شهر در کمیسیون‌های تخصصی به این نتیجه رسید که با مجوز ۶۲ باغ که پرونده خود را به‌طور کامل گرفته‌اند، موافقت کند.

مصوبه «برج باغ» ۲۲ اسفند سال گذشته در شورای شهر تهران لغو شده بود و به گفته افشین حبیب‌زاده در فاصله لغو مصوبه تا ابلاغ مصوبه جدید در ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، پرونده‌های برج‌سازی در شهرداری تهران در جریان بوده و افرادی موفق به تکمیل پرونده و دریافت مجوز ساخت و ساز در باغات شده‌اند. حبیب‌زاده که خود به تخریب این ۶۲ باغ رای مثبت داده، می‌گوید حتی پس از ابلاغ مصوبه جدید نیز شهرداری تهران اقدام به صدور پروانه‌های ساخت و ساز در باغات تهران کرده است.

همچنین بخوانید:  نقشه سازمان اوقاف برای تغییر کاربری باغ ۳هزار متری اراج

تخریب باغ‌ها و نابودی درختان تهران بیش از همه در کارنامه‌ی غلامحسین کرباسچی، مرتضی الویری و محمدباقر قالیباف ثبت شده است. روند تخریب گسترده و سازمان‌یافته‌ی ریه‌های تهران نیز از زمان تدوین و اجرایی شدن «قانون برج ‌باغ» در ۱۳۸۳، زمان مدیریت شهری احمدی‌نژاد، آغاز شد. اطلاعات طرح جامع شهرداری که در ۱۳۸۹ منتشر شد نشان می‌داد مساحت باغات در شهر تهران در سال ۱۳۶۸ معادل چهارده هزار و ۱۶۷ هکتار بود. در سال ۱۳۸۱، به ده هزار و ۲۸۶ هکتار و در سال ۱۳۸۸ به نه هزار و ۹۳۲ هکتار رسیده است.

 

 

 

 

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗