skip to Main Content
عضو شورای شهر تهران: اجازه نداریم درباره تخلفات شهرداری پیشین تهران صحبت کنیم
جامعه کیوسک

عضو شورای شهر تهران: اجازه نداریم درباره تخلفات شهرداری پیشین تهران صحبت کنیم

ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر تهران، می‌گوید اعضای شورای شهر اجازه ندارند درباره پرونده‌ تخلفات شهرداری پیشین تهران صحبت کنند؛ «درباره گزارشاتی که ما داریم، بعضا می‌گویند محرمانه است و نباید در مورد آنها سخنی بگویید، در حالی که مردم از ما گزارش می‌خواهند. هرجا که می‌رویم مورد سوال قرار می‌گیریم که چرا صحبت نمی‌کنیم. بنابراین امیدواریم قوه قضاییه و نهادهای نظارتی راجع به ابعاد بی‌انضباطی‌های مالی صورت‌گرفته، صحبت کنند».

این عضو شورای شهر تهران افزوده «در اینکه بی‌انضباطی مالی و حتی لاابالی‌گری در هزینه‌کردها وجود دارد، شکی نیست و همه آن را می‌بینیم. نگاه شهرداری به بانک شهر به‌ مثابه یک قلک بود و همواره کمبودها به واسطه این بانک جبران می‌شد، که همین مسائل باعث شده امروز ما با بدهی بزرگی روبه‌رو باشیم. همچنین تهاترهایی که صورت گرفته، سوالات زیادی را ایجاد کرده است؛ هنوز کسی پاسخی به این سوالات ما نداده و آنقدر حوزه مالی و فسادهای صورت‌گرفته در شهرداری پیچیده است که پاسخ دادن به تذکراتی که در صحن شورای شهر تهران داده‌ایم، کاری سخت شده و ما این را درک می‌کنیم».

وی درباره تهاترهای انجام‌ شده و نقش شرکت‌ جهان در آنها گفته «شرکت‌ها و بانک‌های مختلفی در این زمینه دخیل بوده‌اند، به طور مثال قیمت‌گذاری‌ بیش از حد معمول روی ملکی صورت گرفته و همین ملک پشتوانه دریافت وام شده و اقساط آن نیز پرداخت نشده است؛ در حقیقت در این حوزه ابهامات به هم تنیده شده و پیچیده‌ای وجود دارد. موضوعات مورد ابهام به هم مرتبط هستند و نمی‌توان صرفا راجع به یکی از آنها صحبت کرد، به‌طور مثال معاملاتی با قیمت‌های غیرواقعی انجام شده است». خداکرمی از تهدیدات به‌دلیل صحبت در مورد این تخلفات نیز خبر داده است؛ «کنکاش خبرنگاران در گزارشاتی که در سامانه بانک مرکزی منتشر شده، می‌تواند خیلی از سوالات را پاسخ دهد. گاهی ما راجع به همان گزارش صحبت می‌کنیم، اما غیرمستقیم تهدید می‌شویم».

همچنین بخوانید:  امکان ارائه شکایات از سازمان پایانه‌های شهرداری به سازمان بازرسی

پس از پایان دوران شهرداری محمدباقر قالیباف، گزارش‌هایی درباره میزان بدهی‌های شهرداری تهران منتشر شد که ارقامی از ۲۰ هزار میلیارد تومان تا ۶۰ هزار میلیارد تومان را به‌عنوان بدهی شهرداری اعلام می‌کردند. از جمله غلامرضا انصاری، عضو پیشین کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، اردیبهشت سال گذشته گفته بود «پیش‌بینی ما این است که میزان بدهی شهرداری تهران به پیمانکاران، بانک‌ها و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان است».

در عین حال اصلاح‌طلبان جزو کسانی بودند که به تقدیر از عملکرد قالیباف در دوران ریاست بر شهردای تهران پرداختند؛ از جمله سید حسن خمینی قالیباف را «یکی از مدیران موفق جامعه» توصیف کرده بود که «مشکلات را کاملا لمس کرده است». سید محمد موسوی خوئینی‌ها که «پدر معنوی» جریان اصلاح‌طلبی محسوب می‌شود نیز پس از پایان کار قالیباف گفته بود «در سال‌های گذشته، تهران را هر سال آبادتر از سال‌ قبل دیده‌ام». وی از محمدعلی نجفی خواسته بود تا به جای اینکه از عملکرد قالیباف گزارش انتقادی منتشر کند، به اهداف و برنامه‌های پیش روی خود برای مدیریت بپردازد.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗