skip to Main Content
قدیمی‌های مجلس بالاخره استراحت می‌کنند
سیاست کیوسک

با تصویب مجلس

قدیمی‌های مجلس بالاخره استراحت می‌کنند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی کاندیداتوری افرادی که سه دوره متوالی نماینده مجلس بودند را در انتخابات مجلس ممنوع کردند.

به‌ گزارش ‌ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه‌) پیشنهاد حسین امیری خامکانی، در الحاق بندی به ماده ۳ طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند.

بر اساس این بند کاندیداتوری افرادی که سه دوره متوالی نماینده مجلس شورای اسلامی هستند، در انتخابات مجلس شورای اسلامی ممنوع شد و این افراد پس از یک دوره استراحت مجددا می‌توانند در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کنند.

محمدرضا تابش در موافقت با این پیشنهاد بیان‌ کرد: این پیشنهاد از سوی جمع کثیری از نمایندگانی که سابقه سه دوره یا بیش از آن نمایندگی مجلس شورای اسلامی را دارند، ارائه شده است. این پیشنهاد باعث می‌شود که به جوانان در عرصه های قانونگذاری فرصت داده شود تا در عرصه‌های قانونگذاری و قوه مقننه فرصت داده شود و راه برای جوانان متخصص و آشنا به علم روز باز شود.

به نظر می‌رسد با تصویب این قانون برخی از مهمترین چهره‌های مجلس از جمله رئیس مجلس باید در دور بعد صندلی نمایندگی را رها کنند. پیش از این نیز در قانون منع به کارگیری بازنشستگان به نظر می‌رسید که برخی مدیران ارشد می‌بایست صندلی‌ها خود را ترک کنند، اما استثناهای درنظر گرفته شده برای این قانون بسیاری را سر جایشان نگاه داشت.

 

همچنین بخوانید:  کرونا «شکاف جنسیتی» را با افزایش به ۳۲ درصد رساند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗