skip to Main Content
شهرداری نیشابور حقوق کارگران را ۵۵ درصد کاهش داد
کیوسک

شهردار نیشابور: کارگران با اضافه‌کاری اختلاف دستمزد را جبران کنند

شهرداری نیشابور حقوق کارگران را ۵۵ درصد کاهش داد

شهرداری نیشابور قراردادهای دائمی کارگران منطقه دو این شهر را به موقت تبدیل کرده و کارگران در اعتراض به این اقدام طی هفته گذشته دو تجمع برگزار کرده‌اند اما شهردار نیشابور می‌گوید، کارگران حق اعتراض ندارد. علی نجفی گفته است: «ما بخشی از نیروی کار را تعدیل کردیم که تا سایر کارگران امکان اضافه‌کاری و تعطیل‌کاری داشته باشند. بنابراین ما برای آنها این امکان را به وجود آوردیم که با اضافه‌کاری اختلاف دستمزدشان نسبت به وقتی که با قرارداد دائمی کار می‌کردند، جبران کنند.»

وزارت کشور طی یک ابلاغیه شهرداری‌ها را مکلف کرده است، برخی از امورات خود را به پیمانکاران بخش خصوصی واگذار کنند. شهرداری‌ها از پیمانکاران دعوت کرده‌اند، بیایند کار را دست بگیرند و به تشخیص آنها وضعیت کارگران هر بخش تغییر کند. تعدیل(اخراج)کارگران و تبدیل قرارداد دائمی به موقت نسخه‌ای است که پیمانکاران بخش خصوصی برای «بهینه‌سازی» پروژه‌های شهری انتخاب کردند. حالا کارگران شهرداری در نیشابور در برابر اجرای این سیاست سکوت نکرده و یک هفته است، تجمع‌های اعتراضی را شکل داده‌اند.
کارگران منطقه دو شهرداری نیشابور می‌گویند، طی قرارداد مستقیمی که با شهرداری داشتند، حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دستمزد دریافت می‌کردند که این رقم در قرارداد جدید به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کاهش یافته است.
اما شهردار نیشابور می‌گوید:« وقتی قرار بر این می‌شود که کارگران در قالب قانون کار کنند، مقاومت می‌کنند. حقوق یک میلیون ۵۰۰ هزار تومان را با حداقل‌ها می‌گیرند. اگر چند روز تعطیل کاری بیایند، حقوق‌شان یک میلیون و ۷۰۰ می‌شود. هیچکس نمی‌‌تواند به ما بگوید، حقوقی فراتر از قانون پرداخت کنید. بالاخره ما باید مدافع منافع عموم شهروندان هم باشیم. ما امانتدار وجوهی هستیم که مردم به ما می‌سپارند.»
شهردار نیشابور از امکان طلایی دیگری نیز برای کارگران حرف زده، اینکه در قرارداد قید نشده اما کارگران برای جبران کاهش دستمزدشان، روزهای تعطیل هم می‌توانند سرکار حضور پیدا کنند و اضافه‌کاری دریافت کنند.
این در حالی است که کارگران شهرداری نیشابور، حدود یک سال است که حق اضافه کاری و تعطیل کاری کارگران پرداخت نشده است.
شهردار نیشابور معتقد است، کارگران شهرداری تا به حال کم‌کاری داشته‌اند و پیمانکاران بخش خصوصی این مشکل کارگران را می‌توانند حل کنند. او گفته است:« به کارگران بابت کاری که می‌کنند، حقوق می‌دهیم. به واگذاری به بخش خصوصی، دیگر یک کارگر نمی‌تواند ۴ ساعت کار کند، حقوق ۷ ساعت را بگیرد. چون تا به حال ما در حوزه نظارتی ضعیف عمل کرده‌ایم، پیمانکاران این مساله را حل می‌کنند.»
همچنین بخوانید:  وزیر کار: هماهنگی خوبی بین قوه قضائیه و وزارت کار به وجود آمده
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗