skip to Main Content
سکوت پرتال خبری سازمان محیط زیست درباره مرگ یوزپلنگ ایرانی تاسف‌بار است
جامعه کیوسک

سکوت پرتال خبری سازمان محیط زیست درباره مرگ یوزپلنگ ایرانی تاسف‌بار است

بیش از سه روز از مرگ یک یوزپلنگ آسیایی در خراسان شمالی می‌گذرد اما پرتال خبری سازمان حفاظت محیط زیست در این باره هیچ خبری منتشر نکرده است.

کیوان هوشمند فعال رسانه‌ای حوزه محیط زیست گفت: سه روز قبل یک یوزپلنگ آسیایی که شاید آخرین یوزپلنگ در خراسان شمالی می‌بود بر اثر برخورد با خودرو از بین رفت و این «گونه» ارزشمند یک قدم دیگر به انقراض نزدیک شد اما پورتال رسمی و کانال سازمان حفاظت محیط زیست به تمامی موضوعات مرتبط و غیرمرتبط با وظایف ذاتی این سازمان پرداخت به جز مرگ یوزپلنگ.

وی افزود: به‌طور حتم عدم اطلاع رسانی در خصوص مرگ یک یوزپلنگ آسیایی، دلایل این حادثه، اقدامات انجام شده جهت پیشگیری از وقوع موارد مشابه، استخراج اسپرم یوز تلف شده به عنوان ذخیره ژنتیکی و … توسط سازمان متولی تاسف‌بار است.

به گفته هوشمند: تاسف‌بار تر آنکه سازمان حفاظت محیط زیست تنها متولی حیات وحش کشور است اما حفظ یوزپلنگ آسیایی و جلوگیری از انقراض این گونه در مقابل اولویت‌های اصلی این سازمان از جمله واگذاری شکارگاه خصوصی، حمایت از تراریخته، اظهار نظرهای غیر کارشناسی در زمینه آب و… برای مدیرانش اهمیت چندانی ندارد.

هوشمند تصریح کرد: به هیچ عنوان نمی‌توان عدم اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص مرگ یوزپلنگ آسیایی را اتفاقی یا اشتباهی سهوی دانست چراکه اگر در هر رسانه حتی گوشه روزنامه‌ای به سیاست‌ها یا مدیران سازمان بگوید بالای چشمشان ابروست، روابط عمومی این سازمان بلافاصله وارد عمل شده و انواع و اقسام جوابیه‌ها و بیانیه‌ها را صادر می‌کند.

مدیر پایگاه خبری دیدبان محیط زیست و حیات وحش ایران تاکید کرد: برای سازمانی که تنها متولی تنوع زیستی و حیات وحش رو به احتضار کشور است و در مورد بازدید مشاور رییس سازمان از شکارگاه‌های خصوصی یزد در صفحه اصلی پورتال سازمانش اطلاع رسانی می‌کند اما در مورد مرگ یکی از آخرین یوزهای ایران نه، متاسفم.

همچنین بخوانید:  احیای دریاچه ارومیه تا سال ۱۴۰۲ محقق نمی‌شود
یک نظر
  1. الان همه پلنگای استان گلستان هم شکار کردن کلی پرنده در انقراضه
    اگه براشون محیظ زیست اهمیت داشت که الان استان گلستان این وضعیتو نداشت داره به بی ابی میخوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗