skip to Main Content
توییتر بیش از ۱۰۰۰۰ حساب کاربری را که رای ندادن را ترویج می‌کردند مسدود کرد
سیاست کیوسک

توییتر بیش از ۱۰۰۰۰ حساب کاربری را که رای ندادن را ترویج می‌کردند مسدود کرد

پس از آن‌که حزب دموکرات درباره توییت‌های «گمراه کننده» به توییتر هشدار داد، توئیتر بیش از ده‌هزار حساب کاربری اتوماتیک را که در ارتباط با تحریم انتخابات روز سه‌شنبه امریکا تبلیغ کرده بودند حذف کرد.
پیش از این در انتخابات ریاست جمهوری امریکا در سال ۲۰۱۶، توییتر میلیون‌ها حساب کاربری را به علت اشاعه اطلاعات غلط مسدود کرده بود.
این حرکت توییتر یک پیروزی زودهنگام برای تلاش‌های کمیته کمپین‌های حزب دموکرات یا DCCC، یک گروه حزبی که از دموکرات‌ها برای مجلس نمایندگان ایالات متحده حمایت می کند، است.
مقام‌های آگاه به رویترز اعلام کردند که این کمپین امسال برای مقابله با نظرات منفی و اطلاعات غلطی که درباره هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۱۶ منتشر شده بود آغاز به کار کرد. DCCC سیستم خود را برای شناسایی و گزارش حساب‌های مخرب خودکار در رسانه‌های اجتماعی توسعه داده است. آن‌ها با استفاده از ابزاری به نام Hoaxley که به صورت عمومی قابل دسترسی است و ابزاری به نام Botometer که توسط پژوهشگران کامپیوتر دانشگاه ایندیانا طراحی شده است قادرند تا حساب‌های کاربری خودکار معروف به ربات را شناسایی کرده و الگوریتم انتشار اطلاعات درباره موضوعات خاص را تجزیه و تحلیل کنند.
فیلیپو منچر استاد علوم کامپیوتر در دانشگاه ایندیانا گفت که این ابزار‌ها برای عموم قابل استفاده هستند، زیرا مردم باید بدانند که چه حساب کاربری اتوماتیک است و کدام شخص حقیقی.
استفاده از ریات‌های توئیتری توسط دولت‌ها و گروه‌های سیاسی یکی از مسائل این روزهای شبکه‌های اجتماعی و به خصوص توئیتر است، اما مشخص نیست که برخورد توئیتر در بستن اکانت‌های اتوماتیک تنها شامل تبلیغات حول تحریم انتخابات بوده است یا ربات‌های احزاب سیاسی و کمپین‌هایشان را نیز در بر گرفته است.

همچنین بخوانید:  چالش عکس‌ سیاه‌وسفید زنان در ترکیه و ایران
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗