skip to Main Content
نمی‌دانم کلمه کولبر از کجا اختراع شد
جامعه کیوسک

نمی‌دانم کلمه کولبر از کجا اختراع شد

حسین ذوالفقاری درباره جزئیات کشته شدن یکی از کولبران در مرزهای غربی کشور و ضرورت جلوگیری از تکرار این اتفاقات گفت: ما دیگر چیزی به نام کولبر نداریم. این کلمه کولبر هم کلمه‌ای بود که نمی‌دانم کجا اختراع شد، هم برای خود مردم و هم برای مسئولان مشکل درست کرد.

‎وی ادامه داد: ما بازارچه‌هایی در مرزها صرفا برای چهار استان مرزی پیش‌بینی کرده‌ایم و معافیت‌هایی هم برایشان درنظر گرفته‌ایم. کسانی که خارج از این مسیرها می‌روند و جنس وارد کشور می‌کنند دیگر نه کولبر هستند و نه کارشان قانونی است. اینها کارشان عبور غیرمجاز و قاچاق است.

‎به گفته ذوالفقاری: من می‌بینم که متاسفانه مسئولان این مسائل را مطرح و لفظ کولبر را استفاده می‌کنند. آنهایی که از مرزهای غیرمجاز عبور می‌کنند دیگر کولبر نیستند، قاچاقچی هستند. قاچاق هم نکند ترددش غیرقانونی است. ما در مناطق مرزی خط قرمز نداریم؛ هرکس وارد منطقه مرزی شود اخطار می‌دهند و اگر توجه نکرد مورد هدف قرار می‌گیرد. با صراحت می‌گویم مردم عزیز مرزنشین از مرزهای غیرمجاز عبور نکنید.

ذوالفقاری ادامه داد: اگر فردا چهار تروریست در قالب این کولبران به جای کالا، مواد منفجره وارد کشور کنند و در ۱۰ نقطه کشور عملیات تروریستی انجام دهند آن موقع چه کسی پاسخگو است؟ آن موقع مردم و خبرنگاران از کولبران سوال می‌کنند یا از مسئولین امنیتی می‌خواهند امنیت را برقرار کنند؟ من از این واضح‌تر نمی‌توانم موضوع کولبران را تشریح کنم.

معاون امنیتی وزارت کشور گفت: خواهش من این است که کسی آدرس غلط ندهد مخصوصاً از مسئولان می‌خواهم معنی واژه کوله‌بر را متوجه شوند. کسی که از معابری غیر از معابر رسمی و بازارچه‌ها و گمرکات از سایر نقاط مرزی تردد کند، اگر هیچ کاری هم انجام ندهد خود اصل تردد چه از طریق کشور مقابل چه از طرف ما خلاف قانون است و برایش مشکل پیش می‌آید.

همچنین بخوانید:  کتاب‌های درسی مدارس بازبینی می‌شود

صحبت‌های ذوالفقاری در حالی است که آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران چندی پیش گفت: «مراد من از قاچاق، فلان کوله‌بر ضعیف بلوچستانی نیست که می‌رود آن‌ طرف یک چیزی را برمی‌دارد روی کول خودش می‌آورد این‌طرف؛ اینها که چیزی نیست، اینها اهمیتی ندارد؛ با آنها مبارزه هم نشود اشکالی ندارد.»

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗