skip to Main Content
انتقاد وکیل دانشجویان بازداشتی از برخورد دولت
کیوسک

انتقاد وکیل دانشجویان بازداشتی از برخورد دولت

امیر رئیسیان در گفت‌وگو با ایلنا، درباره پرونده‌های قضایی دانشجویان گفت: من در حال حاضر رسما وکالت خانم حسینزاده را به عهده دارم و در برخی پرونده‌های دیگر در مرحله تجدیدنظر اعلام وکالت خواهم کرد. اساسا احکام دانشجویانی که الان صادر یا منتشر شده دو دسته اصلی است.

به گفته این وکیل یک دسته درباره پرونده‌های دی ماه مثل پرونده خانم حسین‌زاده است که البته در حکم او به مسائلی غیر از دی ماه هم اشاره شده است، به این معنی که تجمع درمورد طرح کارورزی که دانشجویان معتقد بودند این طرح بیگارورزی است و هیئت دولت هم از این طرح عقب‌نشینی کرد و در حکم ایشان به این هم اشاره شده است.

دسته دیگری از احکام مربوط به پرونده‌هایی است که تحقیقات و شروع آنها به پیش از این ماجرا مربوط بوده که به فعالیت‌های صنفی و دانشجویی در محیط دانشگاه بر می‌گردد. آنها احکام دیگری است ولی در همین مقطع زمانی احکامشان صادر شده است و یک سال یا یک سال و نیم احکامی است که صادر شده است.

رئیسیان در پاسخ به سوالی درباره پیگیری‌های دولت و مجلس در این پرونده‌ها گفت:‌ وزارت علوم مدعی است که پیگیری کرده است و با دانشجویان یا نمایندگان تشکل‌های دانشجویی هم جلساتی را داشته‌اند اما اینکه با قوه قضائیه پیگیری کردند و مذاکرات و جلساتی داشته یا نداشته‌اند چیزی است که به خود موکلان یا به بنده مستندی ارائه نشده است.

وی گفت: مقامات قضایی می‌گویند وزارت علوم پیگیری نکرده و به آن‌ها اعلام نکرده و یا لیست دانشجویان را خواسته‌اند و وزارت علوم به آن‌ها نداده است. اما با توجه به سامانه خدمات الکترونیک قضایی که همه انواع پرونده‌ها را با تفکیک سن و جنس و شغل و تحصیلات و دین و وضعیت تاهل و … ثبت و ضبط می‌کند دسترسی به این اطلاعات آماری مستلزم یک گزارش گرفتن از این سامانه است که کمتر از یک دقیقه زمان خواهد برد.

همچنین بخوانید:  احتمال بیکار شدن ۴۰۰۰ نفر در مازندران

وکیل دانشجویان بازداشتی با اشاره به اظهارات شهیندخت مولاوردی گفت: من دیدم که خانم مولاوردی گفته‌اند دولت پیگیری‌هایی انجام داده و ما در مرحله تجدیدنظر نتیجه این پیگیری‌ها را خواهیم دید و این حرف یک مقدار نگران‌کننده‌تر است. فرض کنید این پیگیری‌ها در مرحله تجدیدنظر هم هیچ نتیجه‌ای ندهد و این یعنی ما همه مراحل را به امید پیگیری از دست می‌دهیم و آنگاه با یک حکم قطعی روبرو خواهیم بود و آن موقع چکار می‌شود کرد؟

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗