skip to Main Content
مسئولان درباره حضور صیادان چینی در خلیج فارس اطلاعات دقیقی نمی‌دهند
جامعه کیوسک

مسئولان درباره حضور صیادان چینی در خلیج فارس اطلاعات دقیقی نمی‌دهند

عضو شورای عالی استان ها با انتقاد از حضور صیادان چینی در آب‌های خلیج فارس گفت: متاسفانه مسئولان در این‌باره اطلاعات دقیقی نمی‌دهند، در صورتی که بسیاری از صیادان و روستاییان استان به دلیل خشکسالی و نبود کار در حال مهاجرت به بندرعباس وشهرهای دیگر هستند.

کیانوش جهانبخش درباره مشکلات صیادی در آب‌های خلیج فارس توسط تجار چینی که مدتی است در آب‌های خلیج فارس به صید آبزیان مشغول هستند گفت: متاسفانه در مورد صید در دریای خلیج فارس درگیر اظهارنظرهای ضدونقیضی از سوی مسئولان هستیم. مسئولان که در این زمینه صحبت می‌کنند هیچ کدام اطلاعات دقیقی در اختیار ما قرار نمی‌دهند به‌طور مثال می‌گویند این کشتی‌ها چینی هستند که تحت اداره صیادی ایران قرار دارند و از تکنولوژی آنها برای صید دریایی استفاده می‌شود.

این عضو شورای شهر بندرعباس افزود: مسئولان مربوطه مدعی هستند، بهره‌برداران صیادی، ایرانی هستند اما عده‌ای نیز می‌گویند کشتی‌ها ایرانی و تجار چینی‌ها هستند و یک حالت سوم نیز وجود دارد و آن این است که کشتی‌ها برای صیادان ایرانی است و کارشناسان چینی بر روی این کشتی‌ها کار می‌کنند و کارکنان چینی با تکنولوژی پیشرفته کارها را پیش می‌برد. متاسفانه تناقضات زیادی در این‌باره است.

به گفته جهانبخش: این در حالی است که جامعه صیادان ایرانی چیز دیگری می‌گویند و بسیار از شرایط پیش‌آمده ناراضی‌ هستند و مدام برای پیگیری این معضل به ما مراجعه می‌کنند و به نظر من بهترین راه‌حل این است یک کمیته حقیقت‌یاب تشکیل شود و کارشناسان مختلف و نمایندگانی از جامعه صیادی و کارشناسی و دستگاه‌های نظارتی حضور پیدا کنند و صحت این اظهار نظرهای مختلف را آشکا سازند و مسئولان دولتی و مجلس شورای اسلامی هم باید به‌طور جدی به این مساله ورود پیدا کرده و پی‌گیر شوند.

همچنین بخوانید:  بامداد خمار جام‌جهانی
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗