skip to Main Content
کارگران فیات در برابر رونالدو
کیوسک

کارگران فیات در برابر رونالدو

اتحادیه کارگری ایتالیا تأیید کرد که کارگران فیات در پاسخ به انتقال کریستیانو رونالدو به یوونتوس اعتصاب خواهند کرد.

بخش زیادی از مبلغ انتقال رونالدو به یوونتوس را فیات پرداخت می‌کند که این ارقام به مذاق کارگران این کمپانی خوش نیامده است.این گروه کارگران، با اشاره به  فداکاری‌های اقتصادی بزرگی که کارگران این کمپانی دارند، صدها میلیون یورو برای خرید یک بازیکن را غیرمنطقی می‌دانند. کارگران فیات می‌گویند این شرکت به عوض سرمایه‌گذاری برای یک منبع انسانی باید پول خود را صرف طراحی مدل‌های جدید خودرو برای حفظ جان هزاران انسان کند و به همین دلیل از تاریخ ۱۵ تا ۱۷ جولای کارگران اعتصاب خواهند کرد.

جراردو جیانونه، کارگری که از ۱۸ سال پیش برای فیات کار می‌کند، می‌گوید: «۱۰ سال است که با وجود تورم اقتصادی، حقوق کارگران هیچ گونه افزایشی نداشته است؛ در حالی که گروه فیات کرایسلر سالانه ۱۲۶ میلیون یورو به عنوان اسپانسر برای حمایت مالی هزینه می‌کند که فقط ۲۶ میلیون یورو متعلق به باشگاه یوونتوس است. قرار است هزینه جذب رونالدو را نیز شرکت فیات تقبل کند، در حالی که با چنین پولی می‌توان وضعیت کارگران شاغل در کارخانه را خیلی بهتر کرد.»

رونالدو با قراردادی به ارزش ۱۰۵ میلیون یورو به گران‌ترین خرید تاریخ تیم ایتالیایی و البته فوتبال ایتالیا تبدیل شد و از این به بعد در تیم راه‌راه‌پوش شهر تورین بازی خواهد کرد.

 

 

همچنین بخوانید:  یک «جام جهانی» برای ملت‌های فراموش‌شده
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗