skip to Main Content
تذکر به پزشکان بد خط
کیوسک

تذکر به پزشکان بد خط

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: پزشکان بد خط و پزشکانی که خط ناخوانا در نسخ پزشکی خود دارند، به منظور جلوگیری از بروز مشکل برای بیماران، از این سازمان تذکر می‌گیرند.
ایرج فاضل رئیس کل سازمان نظام پزشکی با تأیید این‌که خط تعدادی از پزشکان ناخوانا و بد است گفت: ولی شاید آموزش خط از اول دچار اشکال است که این مساله برای پزشکان هم به وجود می‌آید. وی تصریح کرد: خط بد پزشکان تا حدودی موضوعی ریشه‌ای است؛ فردی بعد از اینکه پزشک شد، نمی‌تواند آموزش خط را فراگیرد بلکه باید قبل از ورود به حرفه پزشکی آموزش‌های لازم به افراد در زمینه خط خوب داده شود. فاضل در پاسخ به این سوال که شاید پزشکان بدخط نباشند، اما به دلیل مشغله زیاد توجهی به درست نوشتن نسخ و خوش خطی ندارند، اینگونه توضیح داد که باید این مساله را از آموزش و پرورش پیگیری کرد تا بتوانند روی خط خوب افراد هم تاکید داشته باشند؛ اما در عین حال سازمان نظام پزشکی به پزشکانی که خط ناخوانا و بد دارند، تذکرات لازم را خواهد داد. وی این موضوع را یک مساله اخلاقی و مهم دانست و اظهار داشت: رسیدگی به این مساله در دستورکار سازمان نظام پزشکی قرار دارد.

چندی پیش علی فاطمی نایب رئیس انجمن داروسازان ایران اعلام کرده بود که سالانه حدود ۴۵ هزار نفر از هموطنان، قربانی دست خط بد پزشکان شده، داروی اشتباهی به آن‌ها داده می‌شود و از این تعداد سه هزار نفر به دلیل خطا‌ها و عوارض دارویی جان خود را از دست می‌دهند.

همچنین بخوانید:  استخوان پسماندهای عفونی لای گوشت اراک
3 نظر
  1. ببخشیدا ولی به عنوان یه سایت دست چپی، خیلی خبرای بی مایه ای کار می کنید!!! یه فرقی نباید باشه بین شما و مثلن یه سایت گوگولی؟؟؟ سایتتون گوگولی شده! دارم خیلی دلی کامنت می ذارم! مملکت توی بدترین شکل بحرانه بعد کسانی که یکم می تونند رادیکال باشن و فضاش رو دارن که نقد وضع موجود رو بکنند درباره دست خط ناخوانای پزشکا و فلان مطلب چاپ می کنند؟ فیلتر بودن بهتره از این وضع! می دونم هزار بهانه و ترس هست ولی خب دلیلی هم نیست که از ترس بد بود. بد شدین! مث ما که بدیم! مث باقی که بدن! و این فاجعه اس.

    1. چه ربطی داره
      هر چیزی سر جای خودش
      به علاوه اینکه ۳۰۰۰ نفر به خاطر این موضوع جان میدن بنظرت موضوع مهمی نیست!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗