skip to Main Content
پرده جدیدی از املاک نجومی: واگذاری ۱۱۰۰ ملک عمومی به اشخاص حقیقی و حقوقی
سیاست کیوسک

پرده جدیدی از املاک نجومی: واگذاری ۱۱۰۰ ملک عمومی به اشخاص حقیقی و حقوقی

مجید فراهانی عضو شورای شهر، از آخرین نتایج بررسی در رابطه با واگذاری غیرقانونی املاک سخن گفت. به گفته این عضو شورای شهر «بیش از هزار و صد ملک از املاک شهرداری تهران کماکان در دست اشخاص حقیقی و حقوقی و نهادهای مختلف قرار دارد». فراهانی می‌گوید این تعداد بیش از این بوده و ۱۵۰ ملک در ماه‌های گذشته بازپس‌گرفته شده‌اند.به گفته او این لیست هنوز کامل نیست و بررسی‌ها ادامه دارد. او گفته اجازه انتشار این لیست را ندارد اما نام کسانی که حاضر به تخلیه نباشند را افشا خواهد کرد.

به گفته این عضوشورای شهر برخی از این املاک تحت نام «عام‌المنعفعه» واگذار شده اما از آنها استفاده تجاری شده است. فراهانی می‌گوید «غالبا املاکی که به صورت رایگان واگذار شده با دستور شهردار اسبق تهران، معاونان ایشان یا قائم مقام شهردار در اختیار اشخاص حقیقی صاحب نفوذ یا نهادها قرار گرفته و هنوز هم در اختیارشان است.» فراهانی از ارزش بالای این املاک خبر داده و گفته «حتی ساختمان مرکزی شهرداری منطقه ۱۴ واگذار شده است». او همچنین از تاسیس کافی‌شاپ در املاکی با پوشش مقاصد خیریه و مذهبی خبر داد. فراهانی معتقد است که املاک نجومی بخش کوچکی از تخلفات است.

فراهانی می‌گوید که قوه قضاییه در پیگیری این تخلفات همکاری می‌کند و یک شعبه خاص به این موضوع اختصاص داده‌اند. البته سرنوشت متهمان پرونده املاک نجومی از چنین چیزی حکایت نمی‌کند.

 

 

 

همچنین بخوانید:  راهی بلند پیش روی‌مان است
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗