skip to Main Content
بیمارستان‌های وزارت بهداشت «مستقل» می‌شوند
جامعه کیوسک

بیمارستان‌های وزارت بهداشت «مستقل» می‌شوند

وزارت بهداشت از «مستقل شدن» بیمارستان‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور طبق ماده دو آیین‌نامه مالی و معاملاتی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داده است.

به گفته مهدی جعفری بر اساس روال جدید، «یک هیات‌عامل و یک مدیرعامل برای بیمارستان تعیین می‌شود و آنها بیمارستان را طبق یک موافقت‌نامه شفاف تحویل می‌گیرند و این موافقت‌نامه‌ بین مدیرعامل و رییس دانشگاه علوم پزشکی امضا می‌شود و بیمارستان به آنها تحویل داده می‌شود». وی همچنین توضیح داده که «در یک بازه سه تا پنج ساله بیمارستان به هیات‌عامل تحویل داده می‌شود و هیات‌عامل باید به صورت سالانه گزارشی از وضعیت بیمارستان به دانشگاه ارائه کند».

مدیر برنامه ملی اداره بیمارستان‌های مستقل وزارت بهداشت «استقلال مالی» بیمارستان‌ها را رد کرده و گفته «منابع مالی بیمارستان کماکان از سوی بیمه‌ها و دولت در اختیار قرار می‌گیرد» و دانشگاه‌های علوم پزشکی همچنان نظارت‌ها، روابط مالی و… را در بیمارستان‌ها حفظ می‌کنند. جعفری اما اعلام کرده که «در زمینه نیروی انسانی تشکیلات اجمالی بیمارستان مستقل باید در هیئت امنای دانشگاه به تصویب برسد».

وی تعرفه‌های این بیمارستان‌ها را «۱۰۰ درصد دولتی» عنوان کرده است و گفته «بالا بردن تعرفه‌های آنها منطقی نیست». مشخص نیست منظور از «منطقی بودن» در صحبت‌های این مسئول وزارت بهداشت چیست و توضیحی در مورد سازوکارهای عملیاتی این برنامه نیز داده نشده است.

همچنین بخوانید:  صد درصد مساحت کشور تحت تاثیرخشکسالی است
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗