skip to Main Content
فیلترینگ یک ماهه یوتیوب در مصر
کیوسک

فیلترینگ یک ماهه یوتیوب در مصر

دادگاهی در مصر با مقصر شناختن سایت یوتیوب در انتشار فیلم اهانت‌آمیز به پیامبر اسلام، حکم فیلتر یک ماهه این سایت را داد.

بنا به اعلام این دادگاه، حکم فیلترینگ سایت یوتیوب به دلیل شکایت «محمد حامد سالم»، وکیل مصری از این سایت صادر شده است. به تازگی یوتیوب فیلمی منتشر کرد که واکنش و اعتراض کابران عربی و مصری مسلمان را در پی داشت. این وکیل مصری در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفت که حکم صادر شده برای یک ماه است و شامل همه لینک‌هایی می‌شود که این فیلم را پخش می‌کنند.

در سال ۲۰۱۲، یک ویدیوی ضد اسلامی در این پلتفرم پخش شد که نارضایتی مسئولین مسلمان کشور مصر را برانگیخت. از نظر آنها، فیلم کوتاه یاد شده پیامبر اسلام را به شکلی نادرست به نمایش گذاشته بود. این مسئله موجب شد که سال ۲۰۱۳ میلادی، یک پرونده در دادگاه مصری برای فیلتر یوتیوب تشکیل شود و دولت از دادگاه عالی این کشور درخواست کند تا یوتیوب را مسدود سازد. این دادخواست مدت‌ها خاک خورد تا بالاخره پس از تقریباً ۵ سال، دادگاه یک حکم قطعی برای آن صادر کند.

البته باید درنظر داشت که این مسدودیت و مجازات دیگر رنگ و دلیل خود را از دست داده چرا که ۶ سال از پخش آن ویدیو‌ی ضد اسلامی گذشته و از آن زمان به بعد، پلتفرم یوتیوب سعی کرده تغییراتی زیادی در خود ایجاد کند و از پخش شدن محتواهایی زننده و توهین آمیز بپرهیزد.

همچنین بخوانید:  اعتراض نابینایان به کیفیت پایین تنها روزنامه بریل
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗