skip to Main Content
پارسال ۴۸۱۰نفر در تهران بر اثر آلودگی هوا مردند
جامعه کیوسک

پارسال ۴۸۱۰نفر در تهران بر اثر آلودگی هوا مردند

سرپرست گروه سلامت هوای وزارت بهداشت  گفته سالانه نزدیک به ۳۶ هزار مرگ منتسب به آلودگی هوا در کشور رخ می‌دهد و سال ۹۵ در تهران چهار هزار و ۸۱۰نفر به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته عباس شاهسونی بر اساس برآورد وزارت بهداشت در سال ۹۴ در ۲۵ شهر بامجموع ۳۰ میلیون نفر جمعیت، ۱۲۸۰۰مرگ منتسب به آلودگی هوا بوده است. همچنین در همین سال در تهران ۴۳۰۰ نفر در اثر آلودگی هوا فوت شده‌اند.

او با اشاره اینکه قانون هوای پاک می‌تواند در کاهش آلودگی هوا نقش‌آفرینی کند گفته غیر از این قانون ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی را هم در این زمینه داریم. بر اساس این قانون هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی باشد، ممنوع است و مجازات آن یک سال حبس تعیین شده است. بر اساس این قانون سازمان محیط زیست، وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی باید مسببان آلودگی را اعلام کنند.

بالارفتن سال به سال تعداد مرگ‌ها بر اثر آلودگی هوا و حتی هزینه‌هایی که آلودگی هوا بر دوش شهروندان و دولت قرار می‌دهد، هیچ‌کدام نتوانسته باعث انجام اقدامی موثر برای کاهش آلودگی هوا شود. خودروها و سوخت بی‌کیفیت و کمبود وسایل حمل و نقل عمومی از مهم‌ترین عوامل افزایش آلودگی هوا است که دولت در برای اصلاح این موارد هم هیچ اقدامی انجام نداده است.

همچنین بخوانید:  فرسودگی 3500 اتوبوس تهران در کنار کمبود 4هزارتایی
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗