skip to Main Content
۱۰۵۰۰صفحه کاغذ روی۱۰۰میلیون تومان تبلت اعضای شورا
جامعه کیوسک

۱۰۵۰۰صفحه کاغذ روی۱۰۰میلیون تومان تبلت اعضای شورا

شهردار تهران روز یکشنبه (۲۴دی) به شورای شهر رفت تا از وضعیت شهرداری تهران گزارشی به اعضای شورا ارائه کند. هرچند محمدعلی نجفی موضوع مهمی از تخلف‌های مالی در ۱۲سال گذشته را فاش نکرد اما اصل این گزارش ۵۰۰صفحه‌ای را به صورت کاغذی به اعضای شورا داد تا آنها در جریان امور قرار بگیرند.

بر این اساس شهرداری علاوه بر اینکه جزئیات این گزارش را از دید عموم مردم دور نگه داشته، بلکه ۱۰هزار و ۵۰۰ صفحه کاغذ هم برای ارائه گزارش به اعضای شورای شهر مصرف کرده است در حالیکه این امکان وجود داشت که تمام این گزارش در یک فایل کامپیوتری و روی یک سی‌دی برای اعضای شورا فرستاده شود. البته این فقط میزان کاغذی است که برای ارائه گزارش به اعضای شورا مصرف شده و قطعا از این گزارش تعداد بسیار بیشتری منتشر شده است.

شورای شهر در دور سوم فعالیتش شهرداری تهران را موظف کرده بود برای کاهش مصرف کاغذ سیستم اتوماسیون خود را گسترش دهد. همین موضوع بهانه خرید ۲۱دستگاه تبلت نو در شورای پنجم به ارزش ۱۰۰میلیون تومان هم شد.

آن روزها علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به انتقادهایی که از خرید این تبلت‌ها شد، گفته بود در دوره‌های گذشته در شورای شهر با وجود سیستم اتوماسیون مکاتبات و آماده بودن زیرساخت‌های آن از این ابزار و امکان استفاده نمی‌شده و همه مکاتبات به‌صورت کاغذی انجام می‌شده است اما  در این دوره هیات رئیسه تصمیم گرفت که در شورا هیچ مکاتبه‌ای به‌صورت کاغذی انجام نشود.

خودداری از مصرف کاغذ در مکاتبات اداری یکی از روش‌های زیست‌محیطی برای حفظ جنگل‌ها و کاهش مصرف آب است. با این حال مدیران جدید شهرداری تهران که یکی از شعارهایشان توجه به محیط زیست بوده، بدون توجه به این موضوع به راحتی این تعداد کاغذ را برای ارائه این گزارش مصرف کرده‌اند.

همچنین بخوانید:  معاون وزیر بهداشت: یک جریان پشت تجارت پرسود دخانیات وجود دارد

شهردار تهران در گزارش خود تنها تخلفی را که فاش کرد قرادادی به ارزش ۱۰میلیون تومان بود که در دوره مدیریت قبلی تا یک میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان افزایش پیدا کرده بود. حالا شهردار تهران برای ارائه همین گزارش ۱۰هزار و ۵۰۰صفحه کاغذ مصرف کرده تا اعضای شورای شهر از تبلت‌هایی که ۱۰۰میلیون تومان هزینه آنها شده هیچ استفاده‌ای نکنند و احتمالا فقط گه‌گداری با آن در کانال‌های تلگرام خود پست بگذارند و عکس‌های اینستاگرامشان را به‌روز کنند.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗