skip to Main Content
حمله به فروشگاه‌های «H&M» در آفریقای جنوبی در اعتراض به یک عکس نژداپرستانه
سیاست کیوسک

حمله به فروشگاه‌های «H&M» در آفریقای جنوبی در اعتراض به یک عکس نژداپرستانه

عذرخواهی شرکت فروش پوشاک (H&M) برای فرونشاندن خشم معترضان به عکسی که آنها آن را نژادپرستانه می‌دانند کافی نبود و فروشگاه‌های این شرکت در آفریقای جنوبی با حمله معترضان بهم ریخته شد. عکس مورد مناقشه پسربچه سیاه‌پوستی را نشان می‌دهد که سویی‌شرتی پوشیده که روی آن نوشته شده «باحال‌ترین میمون جنگل».

گروهی از معترضان در آفریقای جنوبی به فراخوان یک حزب اپوزیسیون برای تظاهرات مقابل ۶شعبه این شرکت در این کشور پاسخ مثبت دادند. بسیاری از معترضان لباس‌های قرمزی به تن داشتند که نشان «مبارزان آزادی اقتصادی» است. آنها در این اعتراض لباس‌های داخل فروشگاه‌ها را پاره کردند و لباس‌ها را به اطراف پخش کردند.

حداقل در یکی از فروشگاه‌ها پلیس برای پراکنده‌کردن معترضان گلوله‌های پلاستیکی به طرف آنها تیراندازی کرده است. پلیس مدعی شده آنها در حال دزدیدن لباس‌ها بوده‌اند.

فلوید شیوامبو، یک از رهبران «مبارزان آزادی اقتصادی» با انتشار چند عکس در توییتر از فروشگاه‌هایی که بهم ریخته شده است نوشته: «همه آدم‌های منطقی باید بپذیرند که این فروشگاه‌ها نباید اجازه داشته باشند در آفریقای جنوبی ادامه فعالیت دهند.»

جولیوس مالما رهبر این حزب هم گفته «ما داریم به آنها یک درس می‌دهیم، ما اجازه نخواهیم نداد که کسی از رنگ پوست ما برای تحقیر یا نادیده‌گرفتن ما سوء‌استفاده کند.» او همچنین اضافه کرده: «ما سیاهیم و افتخار می‌کنیم. ما سیاهیم و زیباییم. ما سیاهیم و از آن شرمنده نیستیم.»

اچ اند ام تمام فروشگاه‌های خود در این کشور را به بهانه حفظ امنیت کارکنان و مشتریانش به صورت موقت تعطیل کرده است.

همچنین بخوانید:  چوب جادویی ما در مبارزه با نژادپرستی
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗