skip to Main Content
سالانه ۱۵هزار هکتار از جنگل‌های ایران در آتش می‌سوزد
Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2017-12-27 20:40:45Z | http://piczard.com | http://codecarvings.comÿ4dV
زمین کیوسک

سالانه ۱۵هزار هکتار از جنگل‌های ایران در آتش می‌سوزد

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفته سالانه به‌طور میانگین حدود ۱۵ هزار هکتار از جنگل‌های ایران دچار آتش‌سوزی می‌شود.

به گفته قاسم سبزعلی امسال ۱۰۰میلیارد تومان برای تجهیز یگان‌های حفاظت از منابع طبیعی اختصاص داده شد که جذب آن می‌تواند باعث افزایش توان این یگان‌ها شود. سبزعلی همچنین گفته این میزان اعتبار در بحث ارتباط رادیویی، تأمین خودرو، تجهیزات انفرادی و امکانات اطفای حریق در نظر گرفته شده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها درادامه بدون اشاره به آمار مشخصی مدعی شده میزان وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع کشور از ابتدای امسال تا امروز نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است.

یکی از مهم‌ترین دلایل آتش‌سوزی در جنگل‌های ایران عوامل انسانی است. بی‌توجهی گردشگران، ایجاد آتش‌سوزی عمدی برای تصاحب زمین جنگل‌ها و خشکسالی این سال‌ها بر شدت آتش‌سوزی‌ها افزوده است. نبود تجهیزات مانند بالگرد اطفای حریق باعث شده آتش‌سوزی جنگل‌ها به سادگی خاموش نشود. در بسیاری از موارد آتش‌نشانان با کمک مردم محلی و با بیل و کلنگ آتش را خاموش می‌کنند.

همچنین بخوانید:  بخشی از سند پارک ملی گلستان باطل شد
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗