skip to Main Content
ارائه‌نشدن گزارش ماهانه درآمد و هزینه‌های شهرداری به شورا
جامعه کیوسک

ارائه‌نشدن گزارش ماهانه درآمد و هزینه‌های شهرداری به شورا

حسن رسولی، خزانه‌دار شورای شهر تهران به شهردار تهران درباره ارائه‌نکردن گزارش ماهانه از وضعیت درآمد و هزینه‌های شهرداری تذکر داده است.

او ابراز امیدواری کرده نه‌تنها این گزارش‌ها برای شورای شهر فرستاده شود، بلکه به‌صورت مستمر و هفتگی در سطح شهر برای شهروندان به نمایش گذاشته شود.

به گفته رسولی ازآنجاکه هزینه اداره شهر نیز توسط شهروندان پرداخت می‌شود لذا استحضار آنان از نحوه تخصیص منابع و مدیریت امور مالی شهرداری یکی از حقوق مسلم شهروندی است.

خزانه‌دار شورای شهر با یادآوری این موضوع به شهردار تهران که «سیاست و رویکرد مدیریت جدید شهر تهران روشنگری و شفاف‌سازی است»، گفته یکی از ابزارهای تحقق این رویکرد، ارائه مستمر گزارش‌ از درآمد و هزینه‌های شهرداری  به افکار عمومی است.

عملکرد مالی مدیریت پیشین شهرداری یکی از اصلی‌ترین انتقادهای مدیران فعلی شهر به آن دوره است با این‌حال همچنان بسیاری از رویه‌های گذشته ادامه دارند. در کمتر از ۱۰۰روز از آغاز به کار مدیران شهر تهران، محمد علیخانی، عضو شورای شهر تهران گفته هنوز هیچ‌گونه اعتباری برای تکمیل خطوط نیمه‌تمام مترو پرداخت نشده است و تسهیلات قطعی مترو مانند دوره قبل «به صورت غیرقانونی صرف سایر هزینه‌های مدیریت شهری» از جمله پرداخت حقوق شده است.

همچنین بخوانید:  اولویت سود بر سلامت
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗