skip to Main Content
بکارگیری پیمانکاران فاقد گواهینامه ایمنی به یک آفت در کشور تبدیل شده
جامعه کیوسک

بکارگیری پیمانکاران فاقد گواهینامه ایمنی به یک آفت در کشور تبدیل شده

رئیس کانون مسئولان ایمنی و بهداشت کار استان تهران گفته حضور پیمانکارانی که گواهینامه صلاحیت ایمنی ندارند در همه صنایع کشور به یک آفت تبدیل شده است.

به گفته محمد گنجی کیا روند تکرار حوادث کار در صنایع نفتی نشان می‌دهد که سختگیرانه بودن قوانین ایمنی و بهداشت کار در این حوزه به تنهایی برای ایمن قلمداد کردن چنین محیط‌های شغلی کافی نیست.

او همچنین اضافه کرده باید پیمانکارانی در پروژه‌های نفتی به کار گرفته شوند که داری گواهینامه صلاحیت ایمنی باشند اما کارفرمایان صنایع نفتی به این امر خطیر کم‌توجهی می‌کنند.

در یک هفته گذشته و در ر حوادث مربوط به  پالایشگاه نفت تهران و دکل حفاری نفت رگ سفید دستکم پانزده کارگر کشته و زخمی شدند در حالیکه مشخص نیست پیمانکاران این پروژه‌ها دارای گواهینامه ایمنی بوده‌اند یا نه. حوادث کار در ایران اغلب به دلیل بی‌توجهی کارفرمایان به ایمنی کارگاه است چنانچه رئیس کانون مسئولان ایمنی و بهداشت کار استان تهران هم آن را تایید کرده و گفته برخی پیمانکاران به جای اجرای مو به موی قوانین ایمنی و بهداشت کار تنها می‌خواهند پروژه‌ها را به سرعت پایان دهند و به سراغ پروژه‌های بعدی بروند.

 

همچنین بخوانید:  مرگ یک مادر و دختر در آتش‌سوزی خیمه کارگران فصلی
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗