skip to Main Content
کارمندان شهرداری ۶۸هزار نفر، حقوق‌بگیران ۱۳۰هزار نفر
جامعه کیوسک

کارمندان شهرداری ۶۸هزار نفر، حقوق‌بگیران ۱۳۰هزار نفر

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفته براساس آمار بیش از ۱۳۰ هزار نفر از شهرداری تهران حقوق می‌گیرند، در حالیکه به صورت رسمی اعلام شده که شهرداری ۶۸ هزار نیرو دارد.

به گفته مجید فراهانی شهرداری تهران هر ماه نزدیک به ۵۵۰ میلیارد تومان به عنوان حقوق پرداخت می‌کند و این عدد بار بسیار سنگینی را به لحاظ هزینه‌های جاری بر دوش تهران گذاشته است.

او در ادامه اضافه کرده در حال حاضر بخش عمده‌ای از نیروهای شهرداری به‌ویژه مدیران از نیروهای بازنشسته‌اند و بخشی از نیروها هم از بخش‌های دولتی دیگر در شهرداری به خدمت گرفته شده‌اند که باید این افراد باید به محل کار خود برگردند.

به گفته این عضو شورای شهر تهران وضعیت در برخی از شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به شهرداری بسیار اسفناک‌ است. برای مثال در شرکت بهره‌برداری مترو بیش از چهار هزار نفر هیچ پستی ندارند و اصطلاحا به کارمندان بیکار معروف شده‌اند.

گفته می‌شود در سال‌های مدیریت پیشین شهرداری تهران تعداد زیادی از نیروهای هم‌طیف او در شهرداری استخدام شده‌اند. در ماه‌های پایانی حضور محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران، برخی اعضای شورای شهر از «استخدام‌های نجومی» در شهرداری خبر دادند. گفته می‌شود بیش از پنج هزار نفر در این ماه‌ها تبدیل وضعیت شده‌اند.

همچنین بخوانید:  خیر و شر باغ کتاب
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗