skip to Main Content
جشنواره فیلم فجر: هزینه جهانی، اعتبار محلی
فرهنگ کیوسک

جشنواره فیلم فجر: هزینه جهانی، اعتبار محلی

خبرگزاری ایلنا به نقل از سامانه «دسترسی آزادانه به اطلاعات» هزینه‌های برگزاری جشنواره فیلم فجر را استخراج کرده که نشان می‌دهد این جشنواره در بخش داخلی و بین‌الملل در مجموع ۱۹میلیارد تومان یعنی نزدیک به ۴ونیم میلیون دلار هزینه دارد.

روزنامه شرق در گزارشی هزینه جشنواره فیلم فجر را با چند جشنواره معتبر خارجی مقایسه کرده است. بر این اساس هزینه برگزاری جشنواره تورنتو ۴٠ میلیون ‌دلار، جشنواره ریندس یک‌ونیم میلیون ‌دلار، جشنواره فیلم سیدنی پنج‌ میلیون دلار، جشنواره فیلم برلین ٢۴ میلیون یورو، جشنواره فیلم کن ۲۲میلیون دلار است. اما جشنواره ونیز به عنوان مهم‌ترین جشنواره سینمایی جهان ۱۲میلیون دلار هزینه دارد.

این اعداد نشان می‌دهد هزینه جشنواره فیلم فجر در مقیاس جهانی هم هزینه بالایی است و در حد و اندازه یک اتفاق فرهنگی بزرگ است اما خروجی این جشنواره هیچ تناسبی با هزینه بالای آن ندارد. با اینکه هزینه این جشنواره در کنار جشنواره‌های مهم جهان قرار می‌گیرد اما اعتبار آن به هیچ‌وجه با این جشنواره‌ها قابل مقایسه نیست.

این جشنواره احتمالا مثال معتبری از مدیریت ضعیف، بی‌برنامگی، اغتشاش و بریز و بپاش‌های سلیقه‌ای در کشور است که تنها باعث بالارفتن هزینه‌های تولید هر محصول فرهنگی و غیرفرهنگی با کمترین کیفیت ممکن می‌شود.

همچنین بخوانید:  انجمن منتقدان، فیلم‌های جشنواره را نقد نمی‌کند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗