skip to Main Content
ادعای نماینده کرمان در مجلس درباره رضایتنامه پدر کودک افغانستانی
جامعه کیوسک

ادعای نماینده کرمان در مجلس درباره رضایتنامه پدر کودک افغانستانی

انتشار یک رضایتنامه در فضای مجازی که در آن پدری اعلام کرده به دلیل ناتوانی مالی با انتقال فرزندش از بخش ICU به بخش عادی موافقت می‌کند، بازتاب بسیاری پیدا کرده با این‌حال سخنگوی مجمع نمایندگان کرمان مدعی‌ شده این انتقال ارتباطی به توان مالی بیمار نداشته است.

یحیی کمالی‌پور گفته در پیگیری که از دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان انجام داده مشخص شده که واقعیت ماجرا بر خلاف موضوعات مطرح شده در رسانه های اجتماعی بوده است.

به گفته او پدر کودک بستری شده در بیمارستان افضلی پور تبعه افغانستان است گفته می شود به دلیل اینکه در گذشته نیز فرزندی داشته که پس از انتقال به آی.سی. یو از دنیا رفته است، اصرار می کند که نمی خواهم این فرزندم در آی.سی .یو باشد و فضای بیمارستان را به هم می زند. به همین دلیل از طرف مسئولان بیمارستان به او گفته می‌شود اگر نمی خواهید فرزندتان در آی .سی.یو باقی بماند باید رضایتنامه‌ای را برای انتقال او به بخش امضاء کنید و با رضایت کامل پدر، این انتقال انجام می‌شود.

بر اساس ادعای کمالی‌پور پس از انتقال این کودک به بخش در آنجا هم تمام مراقبت‌های لازم که قرار بوده در آی.سی.یو برای او انجام شود، در بخش انجام شده است تا اینکه با وخیم شدن وضعیت این کودک، او مجددا به آی.سی.یو منتقل می‌شود اما در نهایت و پس از انجام اقدامات پزشکی این کودک جان خود را از دست می دهد.

با وجود این ادعا کمالی‌پور، در عکس‌های منتشرشده از این رضایتنامه دلیل انتقال کودک به صراحت «نداشتن توان مالی» عنوان شده است. سال گذشته هم یک کودک افغانستانی در بیمارستان نمازی شیراز به دلیل ممنوعیت پیوند کبد به اتباع غیرایرانی درگذشت.وزیر بهداشت در دفاع از این قانون گفته بود ممنوعیت پیوند اندام ایرانی‌ به خارجی‌ برای حفظ حرمت ایرانی‌ها است.

همچنین بخوانید:  سیستم درمانی کشور همین حالا هم فروریخته است
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗