skip to Main Content
۳۸درصد بیماران بستری در مشهد سوء‌تغذیه دارند
جامعه کیوسک

۳۸درصد بیماران بستری در مشهد سوء‌تغذیه دارند

مدیرگروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد می‌گوید شیوع سوءتغذیه در بیماران بستری در مشهد حدود ۳۸ درصد است و از هر ۱۰ نفر بیمار بستری، چهار نفر سوءتغذیه دارند. این عدد در بخش مراقبت‌های ویژه بالای ۶۰ درصد است

به گفته عبدالرضا نوروزی بیمارانی که در بیمارستان بستری می‌شوند، نیازمند رژیم غذایی ویژه‌ایند اما مشکلی که وجود دارد این است که این مواد غذایی خاص تخت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند و با توجه به ضرورت استفاده از این داروها، مریض مجبور است خودش اقدام به خرید آن‌ها کند و هزینه‌های قابل توجهی را نیز متقبل شود.

به اعتقاد او باید این آگاهی در تصمیم‌گیران بیمه و وزارت بهداشت ایجاد شود که این موادغذایی خاص تحت پوشش بیمه قرار بگیرند. نوروزی همچنین اضافه کرده «ما بیماران‌مان را به‌ویژه در بخش مراقبت‌های ویژه، گرسنگی می‌دهیم.»

مدیرگروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین گفته وقتی به سوءتغذیه بیماران توجه نشود، احتمال عفونت‌های بیمارستانی در آنها افزایش می‌یابد، مشکلات قلبی و کلیوی را به‌وجود می‌آورند و در نهایت منجربه این می‌شود که طول مدت بیشتری را در بیمارستان‌ها بستری شوند.

با وجود اجرای طرح تحول سلامت همچنان بسیاری از خدمات درمانی تحت پوشش بیمه قرار ندارند و فقر شدید در کشور باعث شده عده زیادی از مردم به خدمات بهداشتی دسترسی نداشته باشند. هزینه‌های درمان همچنان باعث می‌شود افراد زیادی به زیر خط فقر سقوط کنند. ارائه بهداشت و درمان رایگان از وظایف مصرح دولت در قانون اساسی است.

همچنین بخوانید:  خیابان سی تیر در خدمت چه کسانی است؟
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗