skip to Main Content
رئیس اداره ایدز: افزایش انتقال ایدز از راه ارتباط جنسی در سایه تابو بودن آموزش
جامعه کیوسک

رئیس اداره ایدز: افزایش انتقال ایدز از راه ارتباط جنسی در سایه تابو بودن آموزش

رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت گفته انتقال بیماری ایدز از طریق رابطه جنسی در کشور در حال افزایش است.

به گفته پروین افسر کازرونی تعداد افراد مبتلا به ایدز در کشور تا اول فروردین امسال ۶۶هزار و ۳۵۹ نفر تخمین زده می‌شود که از این تعداد ۸۴ درصد مرد و ۱۶ درصد زنند. همچنین ۵۳ درصد از این تعداد بین ۲۱ تا ۳۵ سال است و از کل افراد شناسایی شده ۹۴۷۷ نفر فوت شده‌اند.

او به راه‌های انتقال ویروس ایدز به افراد شناسایی شده تا اول فروردین سال ۹۶ اشاره کرده و گفته ۶۶.۳درصد از این افراد براثر استفاده از سرنگ مشترک و از طریق اعتیاد تزریقی و ۱۹.۳درصد هم از راه ارتباط جنسی مبتلا شده‌اند.

بر مبنای آماری که رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت گفته انتقال HIV از راه ارتباط جنسی در حال افزایش است و یکی از مهم‌ترین اقدامات افزایش آگاهی نوجوانان و جوانان در مورد خود مراقبتی است. او همچنین گفته بیش از ۶۰ درصد افراد مبتلا به ایدز هنوز از بیماریشان اطلاعی ندارند.

مهم‌ترین عامل پیشگیری از انتقال بیماری ایدز آگاهی درباره شیوه‌های انتقال آن است. تاکید بر استفاده از کاندوم در روابط جنسی موضوعی است که به دلیل تابو بودن همچنان در رسانه‌های جمعی آموزش داده نمی‌شود. آموزش‌های همگانی درباره ایدز اغلب با مخالفت و واکنش منفی از طرف محافظه‌کاران مواجه می‌شود. در حال حاضر ایدز در ایران به مرحله اپیدمی رسیده است.

همچنین بخوانید:  واردات دولتی برنج خارجی در دوره ممنوعیت واردات
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗