skip to Main Content
درگیری لفظی بر سر خط هفت مترو در شورای شهر
جامعه کیوسک

درگیری لفظی بر سر خط هفت مترو در شورای شهر

انتقادهای رحمت‌الله حافظی از معایب خط هفت متروی تهران که با استناد به گزارش معاونت حمل و نقل شهرداری تهران بود در نهایت به درگیری لفظی او با مدیرعامل مترو و معاون شهردار تهران منجر شد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران در جلسه امروز (سه‌شنبه ۱۳تیر) شورای شهر تهران گفته مدیریت شهری باید درباره امنیت و تامین امنیت جانی مسافران در خط هفت تعهد بدهد چراکه در اصلاحیه بودجه سال گذشته سه هزار و ۵۰۰میلیارد تومان برای سیگنالینگ خط یک و دو طلب شده اما حالا شاهد حادثه برخورد قطارها در متروی طرشت هستیم و جای سوال است منابعی را که گرفته‌اید چه کرده‌اید؟

به گفته او در حادثه متروی طرشت برخی گفتند که راهبر سیستم کنترل هوشمند (ATP) را قطع کرده اما برخی دیگر می‌گویند اصلا ATP  وجود نداشت. بر اساس گزارشی با عنوان نگاه جامع در خط هفت مترو که در تاریخ ۲۱ خرداد سال جاری از سوی معاونت حمل و نقل تهیه شده پیشرفت تجهیزات ۶۰ درصد  وبوده درحالیکه پیشرفت واقعی تنها هفت درصد است و از منظر مهندسی باید شاهد پیشرفت ۷۳ درصدی می‌بودیم اما پیشرفت واقعی تنها ۹ درصد است.

حافظی با بیان اینکه سیگنالینگ مهم است اما بر اساس این گزارش تنها ۵۵ درصد پیشرفت داشته است،‌ پرسیده امنیت مسافران چه می‌شود؟ او همچنین با اشاره به اینکه خط هفت عمیق‌ترین خط متروی تهران است و بر همین اساس باید هواکش‌های فعال آن زیاد باشد، مدعی شده بر اساس برنامه باید ۸۷ درصد هواکش‌ها فعال می‌بود اما تنها ۱۴ درصد آنها فعال است.

همچنین بخوانید:  محکومیت چهارساله دو هنرمند سوری توسط دادگاهی در ترکیه برای کشیدن گرافیتی آیلان کوردی

پس از اتمام سخنان حافظی و در هنگام خروج از صحن علنی مورد خطاب مشاور معاون حمل و نقل قرار گرفت و ضمن انتقاد از گزارش حافظی، گفت: این گزارش برای ما نیست و بهتر بود شما از خط هفت بازدید می‌کردید و بعد این صحبت‌ها را می‌کردید که حافظی خطاب به او گفت من به این گزارشی که از سوی معاونت ارائه شده اطمینان دارم.

در این بین، هابیل درویش مدیرعامل مترو نیز با بیان اینکه چرا برای بازدید از خط هفت مترو نیامدید، گفت: اگر مسلمان هستید برای بازدید می‌آمدید و حرف راست می‌زدید. در همین حال که مشاجره بالاگرفته بود ناصر امانی، معاون برنامه‌ریزی شهردار در پاسخ به دروغگو خطاب‌شدن از طرف حافظی گفت شما دروغگو هستید که یک شب‌نامه را در مورد متروی خط هفت قرائت کردید. این درگیری در نهایت با دخالت انتظامات سالن و همچنین برخی از اعضای شورا خاتمه پیدا کرد.

افتتاح ناقص خطوط متروی تهران در سال‌های گذشته هم منتقدان بسیاری داشته است. خط چهار متروی تهران بدون پله‌برقی و با ایستگاه‌های محدود و با سرفاصله زمانی بسیار زیاد قطارها شروع شد. خط سه مترو که سال‌ها از بهره‌برداری آن می‌گذرد همچنان نتوانسته سرفاصله قطارها را کم کند و خط هفت هم آنطور که حافظی می‌گوید با مشکلات فراوانی به بهره‌برداری رسیده است.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗