skip to Main Content
پیشنهاد کوربین برای اسکان بازماندگان گرنفل در خانه ثروتمندان
سیاست کیوسک

پیشنهاد کوربین برای اسکان بازماندگان گرنفل در خانه ثروتمندان

جرمی کوربین می‌خواهد از ثروتمندان تقاضا کند تا خانه‌هایشان را در اختیار بازماندگان آتش‌سوزی بگذارند، همان‌طور که چرچیل در جنگ‌جهانی دوم این کار را کرد.

رهبر حزب کارگر بریتانیا؛ جرمی کوربین، پیشنهاد جسورانه‌ای دارد. او می‌خواهد بازمانده‌های آتش‌سوزی هولناک برج گرنفل لندن را در آپارتمان‌های خالی مجموعه‌های لوکس اسکان دهد. اگرچه این درخواست از سمت کوربین واکنش تند بسیاری از حزب راست را برانگیخته و باعث‌ شده تا در مطبوعات مطالبی علیه کوربین و این درخواست مشخصش‌ منتشر شود.

آن‌ها ادبیات و درخواست کوربین را برخواسته از مارکسیسم خواندند: «در خواست اسکان آسیب‌دیدگان در خانه‌های خالی‌ لوکس، که مالکان خصوصی دارند، درحالی که خوابگاه‌های دانشجوی خالی در اختیار دولت است، چیزی نمی‌تواند باشد جز سلب مالکیت خصوصی از طرف دولت.» این درحالی‌ست که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ۵۹ درصد از مردم طرفدار این ایده‌ کوربین‌اند.

اما حقیقت این است که  ریشه‌ این ادبیات نه در تاریخچه‌ مارکسیسم که در تاریخ بریتانیاست، چرا که این درخواست حرکتی بی‌سابقه در تاریخ بریتانیا محسوب نمی‌شود. در زمان جنگ جهان دوم دولت بریتانیای کبیر در مواجه با دشمن قدرمتندی مثل نازی‌ها، سعی کرد تا از تمام پتانسیل کشور برای مقابله با آلمان‌ها استفاده کند و در این راستا از تمام شهروندان خواست تا به هر شکلی که می‌توانند به دولت خدمات برسانند. در این میان یکی از اتفاقات معمول اسکان دادن سربازان در ساختمان‌های مسکونی، صنعتی، و حتی کلیساها بود. به عبارت دیگر دولت مالکیت تمام املاک اعم از خصوصی و دولتی را از آن خود می‌دانست.

شکی نیست که سربازان در جنگ جهانی دوم جهنم را تجربه کرده بودند. شکی هم نیست که بازمانده‌های آتش‌سوزی برج گرنفل هم جهنم را تجربه کرده‌اند. پیشنهاد کوربین در واقع فراخوانی است برای مشارکت همگانی در کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان یک فاجعه، که اکنون با مشکل اسکان و دسترسی به بسیاری از امکانات اولیه رفاهی مواجه‌اند.

همچنین بخوانید:  «ذوب‌آهن و فولاد مبارکه کشاورزان را بیکار کرده‌اند»

در نهایت  قرار شده تا بعضی از ساکنان برج گرنفل که در اثر آتش‌سوزی بی‌خانمان شده بودند در ۶۲ آپارتمان خالی موجود در مجموعه‌ای دو میلیون یورویی در محله‌ی کنزینگتون، اسکان داده شوند، و برای دیگر خانواده‌ها در هتل‌های اطراف این محل خانه‌های موقتی در نظر گرفته شود.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗