skip to Main Content
جنجال در روزهای پایانی شورای شهر
جامعه

اعتراض اعضا به فروش دارایی‌های شهرداری و درگیری درباره مصوبه برج‌باغ‌ها

جنجال در روزهای پایانی شورای شهر

جلسه امروز شورای شهر تهران بسیار پرحاشیه و جنجالی بود. ابتدا محمد سالاری، به فروش دارایی‌ها و استخدام‌های خارج از عرف شهرداری در این روزها اعتراض کرده و بعد هم برخی اعضای شورا بر سر مصوبه برج‌باغ‌ها با همدیگر به مشاجره پرداختند.

جلسه امروز شورای شهر تهران بسیار پرحاشیه و جنجالی بود. ابتدا محمد سالاری، به فروش دارایی‌ها و استخدام‌های خارج از عرف شهرداری در این روزها اعتراض کرده و بعد هم برخی اعضای شورا بر سر مصوبه برج‌باغ‌ها با همدیگر به مشاجره پرداختند.

سالاری که از معدود اعضای شورای چهارم شهر تهران است که در شورای بعدی هم حضور خواهد داشت در این جلسه به گزارش‌هایی مبتنی بر برخی تصمیم‌گیری‌های شبهه‌ناک در شهرداری تهران ظرف روزها و هفته‌های گذشته اعتراض کرد و گفت شهرداری تهران باید درباره فروش برخی از دارایی‌های ملکی بزرگ مقیاس شهر تهران، تغییر وضعیت و استخدام‌های خارج از عرف و غیر شفاف نیروی انسانی و همچنین انعقاد قراردادهایی برای آغاز به کار چندین پروژه بزرگ پاسخ دهد.

او در استناد به فروش دارایی‌های ملکی شهرداری به فروش مجموعه حدود ۲۰ هکتاری زمین پروژه پردیس مترو در شرق تهران که بالغ بر بیش از نیم میلیون متر مربع بارگذاری تجاری، اداری، خدماتی و مسکونی دارد، اشاره کرده است.

به گفته سالاری حاضرنشدن مدیران و شهرداران مناطق و سازمان‌ها و شرکت‌ها در محل خدمتشان هم از دیگر نگرانی‌های موجود است.

همچنین در این جلسه در زمان بررسی مصوبه برج‌باغ‌ها جدال لفظی بین برخی اعضای شورای شهر درگرفت. در ماده نهم این طرح تأمین پارکینگ در ساخت بنا در باغ‌ها صرفا در طبقه همکف و یا طبقات فوقانی پیش‌بینی شده و ایجاد هرگونه رمپ و لوپ ممنوع است.

اسماعیل دوستی به این موضوع اعتراض کرد و گفت ملکی که پارکینگ در طبقات آن ساخته می‌شود ارزش ندارد و با این تبصره مالک باید هلیکوپتر بخرد و با هلی‌برد وارد خانه‌اش شود. در همین حال محمد حقانی، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر به او پاسخ داد «خوشحالم که شما استاندار نشدید و گرنه همه جنگل‌ها را نیز خشک می‌کردید؛ چرا هر وقت بحث درخت‌ها پیش می‌آید شما گارد می‌گیرید.»

همچنین بخوانید:  مردان برای امروز می‌سازند، زنان برای فردا

باوجود اینکه هیات رئیسه اعضا را دعوت به سکوت می‌کرد اما دوستی خطاب به حقانی گفت «هر جا رفتی گفتی این شورا اینطور و آنطور است و پشت سر شورا حرف‌های بدی زدی.»

مهدی چمران، رئیس شورای شهر هم به آنها یادآوری کرد که «حالا همدیگر را لو ندهید، هدف ما حفظ باغ‌ها است» در همین حال رحمت‌الله حافظی که بارها علت تصویب مصوبه برج‌باغ‌ها به چمران انتقاد کرده بود خطاب به او گفت مصوبات شما در مورد ساخت برج‌های ۱۵ طبقه، باغات را نابود کرد. چمران به او پاسخ داد مردم حرف‌های پوپولیستی شما را می‌دانند. چه کسی مجوز ساخت ۱۵ طبقه در باغ‌ها را داد؟ بروید ببینید مجوز بلند مرتبه‌سازی را چه کسی می‌دهد.

چمران همچنین اعلام کرده «من در شورا نمی‌آیم و دیگر مرا نکوبید چرا که دیگر اصراری به آمدن به شورا ندارم» وی ادامه داد من از ابتدا تاکنون به تغییر این مصوبه کمک کردم و من نوکر تخصص حقانی، تندگویان و سالاری هستم که در کمیسیون‌های تخصصی به دنبال پیدا کردن راه‌حل عملیاتی تغییر این مصوبه‌ا‌ند.

دست آخر هم چمران پس از پایان جلسه به سمت حافظی رفت و  درحالیکه حبیب کاشانی، یکی دیگر از اعضای شورای شهر در میان آنها قرار داشت به بگومگو پرداختند. ادامه بررسی طرح صیانت از باغ‌ها هم به جلسه بعد موکول شد.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗