skip to Main Content
«خانه پدری» از مناظره‌ها کشنده‌تر نبود
جامعه کیوسک

«خانه پدری» از مناظره‌ها کشنده‌تر نبود

فیلم «خانه پدری» کیانوش عیاری که از سال ۸۹توقیف شده بود چند روز پیش از توقیف خارج شد. مسئولان آن زمان از او خواسته بودند چند صحنه از فیلم را حذف کند هرچند عیاری می‌گوید «بعد از گذشت ۶سال و نیم همچنان بر سر مواضعش» است و صحنه‌ای را حذف نخواهد کرد.

عیاری همچنین گفته مبنای توقف یک فیلم صرفا سوءتفاهم است. گاهی گذشت زمان آدم‌ها را متوجه این می‌کند که درگیر سوءتفاهم شده‌اند. گاهی هم دیگران، آنها را متوجه می‌کنند. در مورد «خانه پدری» هم این اتفاق افتاد و فهمیدند نکات ظریفی که در این فیلم دیده بودند کاملا واهی بود.

او در ادامه اضافه کرده اگرچه از رفع توقیف «خانه پدری» خوشحال است اما پشت این خوشحالی ناراحتی هم وجود دارد، اینکه چطور راحت چنین تصمیم‌هایی گرفته می‌شود؟ تصمیم‌هایی که عده‌ای می‌گیرند و عده‌ای دیگر در جایی دیگر متوجه واهی بودن این اتهامات و تصمیم‌ها می‌شوند.

عیاری گفته تعجب می‌کند اگر باز هم گفته می‌شد فیلم «خانه پدری» مسائلی دارد. او اضافه کرده نگاه کنید که در مناظره‌های پیش از انتخابات پرده‌دری‌ها تا کجا رفت؟ «خانه پدری» چقدر کشنده‌تر از مناظره‌های انتخاباتی ۶نامزد ریاست‌جمهوری بود؟ اینجا فقط بحث «خانه پدری» مطرح نیست و فیلم‌هایی چون «آشغال‌های دوست داشتنی»، «عصبانی نیستم» و… هم وجود دارند.

رفع توقیف فیلم «خانه پدری» در حالی انجام می‌شود که سال گذشته وزارت ارشاد اجازه حضور فیلم «کاناپه» از همین کارگردان در جشنواره فیلم فجر را صادر نکرد.

همچنین بخوانید:  رئیس‌ دولت توقیفی‌‌ها را دوست ندارد
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗