skip to Main Content
هزینه سفرها در WHO بیشتر از بودجه مبارزه با بیماری‌ها
جامعه کیوسک

هزینه سفرها در WHO بیشتر از بودجه مبارزه با بیماری‌ها

سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۱۶حدود ۲۰۰ میلیون دلار خرج سفر کارکنانش کرده که این مبلغ بیشتر از بودجه‌ای است که برای رفع مشکلات بهداشت عمومی، مانند ایدز هزینه کرده است.

آسوشیتدپرس گزارش داده کارکنان سازمان جهانی بهداشت برای سفرکردن از بلیت‌های بیزینس‌کلاس هواپیما استفاده می‌کنند و به هتل‌های پنج ستاه می‌روند. فقط در سال ۲۰۱۵ حدود ۳۷۰ هزار دلار خرج سفرهای دبیر این سازمان شده است.

این سازمان در ۲۰۱۵ هم حدود ۲۳۴ میلیون دلار خرج سفر کارکنانش کرده است. کل بودجه این سازمان برای ایدز و هپاتیت در در سال ۲۰۱۶ حدود ۷۱ میلیون دلار بوده و ۶۱ میلیون دلار برای مالاریا و ۵۹ میلیون دلار هم برای بیمارس سل هزینه کرده است. بودجه سالانه سازمان جهانی بهداشت حدود دو میلیارد دلار است.

سازمان بهداشت جهانی در کل دنیا هفت هزار کارمند دارد. این در حالیست که سازمان پزشکان بدون مرز که ۳۷ هزار کارمند دارد سالانه فقط ۴۳میلیون دلار برای سفرهایش هزینه می‌کند. همچنین سازمان یونیسف با ۱۳هزار نیرو سال گذشته ۱۴۰ میلیون دلار برای سفرهایش هزینه کرده است.

در حال حاضر سازمان بهداشت جهانی برای حل بحران انسانی یمن ۱۲۶ میلیون دلار و برای مقابله با اثرات خشکسالی در سومالی هم ۱۰۰ میلیون درخواست کمک مالی کرد است. بسیاری نگرانند چنین هزینه‌هایی باعث می‌شود این سازمان در جمع‌آوری کمک‌های مالی با مشکل روبه‌رو شود.

همچنین بخوانید:  افزایش ابتلا به اچ‌آی‌وی در زنان خیابانی
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗