skip to Main Content
تاخیر دوماهه در پرداخت حقوق ۴هزار کارگر فولاد اهواز
جامعه کیوسک

تاخیر دوماهه در پرداخت حقوق ۴هزار کارگر فولاد اهواز

شماری از کارگران  گروه ملی صنعتی فولاد اهواز می‌گویند دستمزد بهمن و اسفند ماه حدود ۴ هزار کارگر گروه ملی صنعتی فولاد اهواز پرداخت نشده است. به گفته این کارگران  اگرچه چالشهای صنفی سال گذشته آنها موقتا خاتمه یافته و در حال حاضر به کار همیشگی خود مشغولند اما هنوز بابت معوقات بر زمین مانده سال گذشته طلبکارند.

به گفته کارگران بعد از تجمعات ۲۰ روزه کارگران این کارخانه در ماهای پایانی سال گذشته هنوز وضعیت مالکیت این کارخانه  به طور قطع مشخص نشده اما کارگران بدنبال امنیت شغلی ومطالبات مزدی خود هستند.

همچنین ۴۰ کارگر در کارخانه«شیشه قزوین» که به صورت پیمانی مشغول به کار بودند با دست کم ۸ ماه مزد معوقه خبر می‌دهند، اخراج شده‌اند. به گفته این کارگران، علت اخراج این گروه از همکاران آن‌ها که دست‌کم تا ۱۰سال سابقه کار داشته‌اند اتمام قرارداد کار بوده است.

چند صد نفر از کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی سراسر کشور هم امروز مقابل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تجمع کردند. مهمترین خواسته این کارگزاران که به طور متوسط ده تا دوازده سال سابقه کار دارند، تعیین تکلیف شغلی و عقد قرارداد مستقیم با صندوق بیمه کشاورزی است.

همچنین در پی ادامه بحران در پالایشگاه گاز « بیدبلند ۲»در استان خوزستان، این پروژه صنعتی از سه روز پیش موقتا تعطیل اعلام شد و کارگران شاغل در آن بلاتکلیف شده اند.

برخی منابع محلی می گویند واکنش معترضانه اهالی وبرخی از کارگران قراردادی این پروژه نسبت به روند استخدام پالایشگاه بید بلند ۲ بهبهان  باعث شده تا مدیران این پروژه پالایشگاهی به ناچار تصمیم به تعطیلی آن بگیرند.

همچنین بخوانید:  «شلاق خوردیم، چون کارگریم»

همچنین در حدود ۱۵۰ نفر از کارگران کارخانه روغن نباتی قو امروز در اعترض به بلاتکلیفی، پرداخت‌نشدن مطالبات مزدی و مشکلات بیمه‌ای در محوطه کارخانه روغن نباتی قو تجمع کرده‌اند. این ششمین روز از تجمع کارگران روغن نباتی قو است.

جمعی از کارگران چوب و فلز اردکان هم دیروز مقابل دفتر نماینده مردم اردکان در مجلس دست به تجمع زدند. این کارگران دو ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند.

کارگران می‌گویند هیچ اطلاعی از  تصمیمات مقامات نداریم و نمی‌دانیم چه زمانی قرار است به سر کار بازگردیم؛ حتی برای سال گذشته تسویه حساب مالی انجام نداده اند و مطالبات ما را نپرداخته‌اند.

به دنبال ادامه تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی کارگران «قند ممسنی» صبح روز گذشته گروهی از آنان مقابل درب ورودی کارخانه تجمع کرده‌اند. ، کارخانه قند ممسنی که در شهرستان رستم استان فارس واقع شده به بهانه شرایط بد اقتصادی، مرداد ماه سال ۹۵ تعطیل اعلام شده و همه کارگران آن بیکار شده‌اند. به همین دلیل آنها در این واحد صنعتی مدام در حال اعتراض هستند.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗