skip to Main Content
کشته‌شدن یک کارگر در مشهد
جامعه کیوسک

کشته‌شدن یک کارگر در مشهد

صبح امروز (شانزدهم فروردین‌ماه) نزدیک به ۱۰۰ نفر از کارگران روغن نباتی قو با حضور در مقابل ساختمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیر مطالبات صنفی خود شدند.

کارگران درباره علت مراجعه خود به وزارت کار می‌گویند: در کل نزدیک به ۲۰۰ کارگر هستیم که هنوز بابت مزایای مزدی بهمن، اسفند، و بخشی از عیدی ۹۵سال گذشته طلبکاریم.

این کارگران همچنین درباره عواقب تعطیل‌شدن این واحد صنفی هشدار داده‌ و می‌گویند پیش از این مدیریت کارخانه روغن نباتی قو در مقام کارفرما از توقف فعالیت این واحد صنعتی تا خاتمه تیرماه خبر داده و همین ماجرا باعث تشدید نگرانی آنها شده است.

همچنین تعدادی از کارگران پیمانکاری داروسازی کوثر در سال جاری بیکار شده‌اند. به گفته این کارگران، بیش از ۳۰ کارگر پیمانکاری شاغل در بخش بسته‌بندی در سال جدید تعدیل شده‌اند.

این کارگران می‌گویند در ماه‌های منتهی به آخر سال با تمام توان کار کردیم اما بعد از آغاز سال، به ما گفتند دیگر برایمان کار نیست و باید برویم. پیش از این کارگران داروسازی کوثر از واگذاری‌ها به بخش خصوصی ابراز نگرانی کرده بودند و خواستار توقف روند برون سپاری شده بودند.

کارگران کارخانه ایران ریسه تاکستان هم از تعلل سازمان تامین اجتماعی برای بازنشسته کردن کارگران شاغل در این واحد نساجی بر اساس قانون نوسازی صنایع انتقاد کردند.

به گفته آنها به دلیل سخت‌گیری‌های سازمان تامین اجتماعی، بخش قابل توجهی از آنها نمی‌توانند از بازنشستگی تحت قانون  نوسازی صنایع استفاده کنند. در حال حاضر   تعداد قابل توجه ای از کارگران این کارخانه در انتظار اجرایی شدن این قانون هستند.

همچنین بخوانید:  انصراف از معماری پلاسکو در اعتراض به عدم رعایت قانون

همچنین با گذشت بیش از یک سال از اخراج حدود ۲۷۰۰ نفر از کارکنان «موسسه ثامن الحجج»،تعداد زیادی از این پرسنل می‌گویند هنوز موفق به دریافت سنوات خدمت خود نشده‌اند.

به گفته کارگران بیکارشده هر کدام از همکاران اخراج شده دست کم ۸ میلیون وحداکثر ۳۰ میلیون  تومان از بابت سنوات پایان کار خود طلب دارند.

امروز همچنین کارگر جوان یک کارخانه تولید کفپوش و عایق خودرو در مشهد هنگام کار با دستگاه میکسر به داخل دستگاه کشیده شد و جان خود را از دست داد.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗