skip to Main Content
اعتراض سازمان ملل به ادامه شهرک‌سازی‌های اسرائیل
سیاست کیوسک

اعتراض سازمان ملل به ادامه شهرک‌سازی‌های اسرائیل

 

شورای حقوق بشر سازمان ملل به چهار طرح ارائه شده از سوی فلسطین از جمله محکوم کردن شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی رای مثبت داد.

شورای حقوق بشر در سی و چهارمین دوره خود چهار قطعنامه را با اکثریت آراء تایید کرد که شامل محکوم کردن شهرک‌سازی‌های اسرائیل در اراضی فلسطینی‌ها از جمله قدس شرقی، حق فلسطینی‌ها در تعیین سرنوشت خود، وضعیت حقوق بشر در اراضی اشغالی فلسطین و تضمین محاکمه و اجرای عدالت در پرونده‌های نقض قوانین بین‌المللی در اراضی اشغالی فلسطین بود.

نیکولای ملادینوف، فرستاده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه هم گفته  اسرائیل برخلاف درخواست شورای امنیت شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی را متوقف نکرده است. او همچنین اضافه کرده اسرائیل “به شکلی نگران‌کننده” با نقض قطعنامه سه ماه پیش شورای امنیت فعالیت‌های شهرک‌سازی زیادی داشته است.

پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ رژیم صهیونیستی اعلام کرده که در کرانه باختری و بیت‌المقدس شرقی بیش از ۶ هزار واحد مسکونی دیگر ساخته خواهد شد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر مدعی شده بود شهرک‌سازی‌ها تاثیری بر روند مذاکرات صلح با طرف فلسطینی ندارد و همچنین گفته بود در دولت ترامپ اسرائیل هر کاری بخواهد انجام می‌دهد.

همچنین بخوانید:  چرا باید وایبر را برای همیشه از روی تلفن‌هایمان پاک کنیم؟
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗