skip to Main Content
یک اپلیکیشن اندرویدی برای کمک به تحقیقات درباره سرطان کودکان
shot of a laptop computer as the screen glows in the darkness
دانش کیوسک

یک اپلیکیشن اندرویدی برای کمک به تحقیقات درباره سرطان کودکان

دانشمندان از دارندگان موبایل‌های اندروید خواسته‌اند تا به کمک تحقیقات درباره سرطان کودکان بیایند.  در این روش از از مازاد قدرت پردازش تلفن‌های اندروید برای انجام محاسبات پیچیده‌ای کمک گرفت که برای شناخت بهتر بیماری‌هایی مثل زیکا، ابولا، سل و اچ‌آی‌وی/ایدز لازم است.

این اقدام بخشی از پروژه آی‎بی‌ام برای مشارکت شهروندان در تحقیقات علمی است. دارندگان موبایل اندروید برای اینکه به این محققان کمک کنند باید اپلیکیشنی را در تلفن‌های خود نصب کنند.

آبی بی ام در سال ۲۰۰۴ «شبکه جهانی مشارکت مردمی» را راه‌اندازی کرد و از آن زمان۷۰۰ هزار داوطلب با قرض دادن بخش از توان پردازش کامپیوتر و موبایل‌های خود به انجام این محاسبات کمک می‌کنند. در ابتدا داوطلبان مازاد توان پردازش کامپیوترهای خود را در اختیار محققان قرار می‌دادند اما از چند سال پیش، با کمک این اپلیکیشن، موبایل‌های اندروید هم برای محاسبات پیچیده علمی به کار گرفته شده است.

این اپلیکیشن فقط وقتی فعال می‌شود که موبایل بیش از ۹۰ درصد شارژ داشته باشد و موبایل به وای‌فای وصل باشد. این اپلیکیشن در حین فعالیت مخل کارهای دارنده تلفن نمی‌شود و برایش مزاحمتی ایجاد نمی‌کند.

برای اینکه تاثیر دارویی را بر سرطان ارزیابی کنند به محاسبات بسیار پیچیده‌ای نیاز است تا بتوان کارکرد دارو را در بدن شبیه‌سازی کرد. برای پردازش چنین حجم عظیمی از اطلاعات، به تعداد بسیار زیادی کامپیوتر نیاز است و محققان ممکن است برای چنین محاسباتی فقط به صورت محدود به ابرکامپیوتر دسترسی داشته باشند.

این شیوه پیش از این برای یافتن درمان نوروبلاستوما، یکی از شایعترین سرطان‌های کودکان استفاده شده است. ٢٠ هزار داوطلب توان پردازش موبایل و کامپیوتر خود را به محققان قرض دادند و آنها توانستند چند نوع دارو را بدقت شناسایی کنند که ممکن است این بیماری را درمان کنند.

همچنین بخوانید:  فقط ۱۰ درصد بیکاران بیمه‌ بیکاری می‌گیرند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗