skip to Main Content
تزریق خون جوانان و نوجوانان به رگ‌ها با ۸ هزار دلار
دانش کیوسک

تزریق خون جوانان و نوجوانان به رگ‌ها با ۸ هزار دلار

یک کلینیک خصوصی در کالیفرنیا با دریافت هشت هزار دلار، خون نوجوانان و جوانان را به رگ‌های متقاضیان تزریق می‌کند. استارتاپ «امبورزیا» که مبدع این کار است مدعی شده شرکت‌کنندگان در یک ماه اثرات مثبت خون‌های جوان را حس می‌کنند.

دانشمندان مختلفی گفته‌اند که این آزمایش بسیار ضعیف طراحی شده و نمی‌توان امید داشت که شواهدی درباره اثر تزریق خون بر سلامتی ارائه کند.

دوبری کیپروف، رئیس بخش ایمنی درمانی کالیفرنیا هم درباره این فرایند پزشکی گفته او با افراد مختلفی ملاقات کرده که به امتحان‌کردن خون جدید علاقه‌مندند اما او تلاش کرده آنها را منصرف کند. به گفته او این کار ایجاد یک خطر غیرضروری برای افراد است و به نظر او واقعا وحشتناک است.

تجاری‌سازی سلامت در آمریکا این روزها یکی از بحث‌های مهم منتقدان ساختار سیاسی اقتصادی آمریکا است. سناتور برنی سندرز، که پیش از این برای کسب نامزدی حزب دموکرات تلاش می‌کرد یکی از مخالفان سلطه غول‌های داروسازی بر سلامت مردم است. به گفته او سال گذشته ۴۳ میلیارد دلار دارو برای مردم آمریکا تجویز شده است. سندرز همچنین از منتقدان تاثیر شرکت‌های داروسازی بر سیاستمداران آمریکایی است.

 

همچنین بخوانید:  لابی پشت پرده انگلستان برای دولت بحرین در کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗