skip to Main Content
دولت بر اساس قانون مکلف به پیگیری مشکل پارازیت‌ها است
جامعه کیوسک

دولت بر اساس قانون مکلف به پیگیری مشکل پارازیت‌ها است

یک وکیل دادگستری گفته بر اساس قانون وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست مکلف به پیگیری مسئله پارازیت‌ها هستند. به گفته پیمان حاج محمود عطار به‌رغم ابراز نگرانی‌ها همچنان پارازیت در فضای شهرها ارسال می‌شود و اقدامی برای جلوگیری از آن صورت نمی‌گیرد.

او همچنین گفته ماده ۶۸۸ قانون تعزیرات به وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست تکلیف کرده درصورتیکه مواردی تجاوز به بهداشت، درمان و محیط زیست کشور باشد هریک از دو دستگاه دولتی مکلفند به دادسرای محل وقوع جرم اعلام شکایت کنند.

دولت ایران به میثاق حقوق مدنی و سیاسی و میثاق حقوق اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل متحد پیوسته و این میثاق‌ها در حکم قوانین داخلیند. برابر این میثاق‌ها دولت جمهوری اسلامی باید شرایط بهداشتی و زیست محیطی استاندارد را برای شهروندانش فراهم کند.

چند روز پیش مردم شیراز در اعتراض به ارسال پارازیت در شهرشان مقابل استانداری فارس تجمع کردند. دانشمندان معتقدند این امواج بر سلامت افراد اثرگذارند و مواجهه طولانی مدت با آنها می‌تواند عملکرد سلول‌ها را مختل کند. سازمان محیط زیست ایران بارها به بهانه ناشناس بودن منشا ارسال پارازیت‌ها از مسئولیت خود در این‌باره شانه خالی کرده است.

همچنین بخوانید:  احیای دریاچه ارومیه تا سال ۱۴۰۲ محقق نمی‌شود
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗