skip to Main Content
جان‌باختن دومین دانش‌آموز تصادف سرویس مدرسه در قائمشهر
جامعه کیوسک

جان‌باختن دومین دانش‌آموز تصادف سرویس مدرسه در قائمشهر

یکی دیگر از دانش‌آموزانی که در تصادف سرویس مدرسه‌ روستایی در قائمشهر زخمی شده بود و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بود، جان باخت. پیشتر یکی دیگر از دانش‌آموزان این سرویس هم جان خود را از دست داده بود.

حوادث مربوط به سرویس‌های معلمان و دانش‌آموزان همواره در طول سال تحصیلی به ویژه فصول سرد سال تکرار می‌شود. امسال نیز از ابتدای سال تحصیلی تا کنون در چند مورد برای سرویس حامل معلمان و دانش‌‌آموزان حوادث مشابه‌ای اتفاق افتاده است.

مدتهاست دانش‌آموزان مناطق محروم به دلیل فاصله زیاد مدرسه با روستای محل زندگی مجبورند مسیر خانه تا مدرسه را با پای پیاده یا سرویس‌های ناامن و فاقد حداقل‌ استانداردها طی کنند. هرسال در بودجه سالانه کشور اعتباری برای تأمین سرویس دانش‌آموزان روستایی در نظر گرفته می‌شود اما در اغلب سال‌ها این اعتبار به دلیل کسری بودجه آموزش‌وپرورش تخصیص نمی‌یابد.

بودجه وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۵ حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان است اما معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش معتقد است برای رسیدن به شرایط مطلوب این بودجه باید ۴۰ درصد افزایش پیدا کند.

هزینه کمک به رفت و آمد دانش‌آموزان مناطق روستایی در مصوب سال ۹۴، ۵۵ میلیارد تومان بود که در سال ۹۵ این میزان به ۵۹.۶ میلیارد تومان افزایش یافته بود.

همچنین بخوانید:  ما دایناسورهای منقرض‌شده‌ایم
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗