skip to Main Content
نگرانی از وجود فلزات سنگین در خاک تهران
Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2015-10-28 12:17:50Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com
جامعه کیوسک

نگرانی از وجود فلزات سنگین در خاک تهران

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران آلودگی خاک تهران را هم مانند آلودگی آب و هوا «مسئله‌ای بسیار نگران‌کننده» دانست.

محمد حقانی با بیان این که فلزات سنگین همچون سرب، نیکل و کروم وارد خاک و گیاهان شده و از آن طریق وارد زنجیره غذایی انسان و حیوانات می‌شوند، گفت: محصولات زمین‌های جنوب تهران که با نهر فیروزآباد آبیاری می‌شوند دارای فلزات سنگین‌اند. میزان سرب موجود در این منطقه تا ۸ برابر و میزان نیکل موجود در این منطقه نیز تا ۴ برابر حد مجاز اعلام کرد.

او منابع آلاینده خاک تهران را صنایع آلاینده کوچک و بزرگی اطراف تهران، شریان‌های فرسوده نفت و گازوییل و مخازن ذخیره آنها، جایگاه‌های عرضه سوخت که منابع فرسوده‌ای دارند، پالایشگاه یک و دو نفت تهران، مرکز دفن زباله کهریزک، اراضی کشاورزی جنوب تهران و ریزش باران‌های اسیدی دانست.

به گفته حقانی مرکز دفن زباله کهریزک، خاک را تا عمق ۱۰۰ متری زمین آلوده کرده و زمینی به وسعت ۸۰۰ هکتار را به خود اختصاص داده که شدیدترین آلودگی خاک هم مربوط به این مرکز است.

نبود شبکه فاضلاب یکپارچه در تهران، دفن روزانه ۷ هزار تن زباله به روش‌های سنتی و افزایش بی‌رویه جمعیت تهران باعث نگرانی‌های بسیاری درباره سلامت آب و محصولات غذاییی شده که از درون زمین استخراج می‌شوند.

سال‌ها است که صنایع آلاینده موظفند از محدوده ۱۲۰ کیلومتری شهرهای بزرگ خارج شوند اما همچنان صدها کارخانه و معدن شن و ماسه در اطراف تهران به کار خود مشغولند.

همچنین بخوانید:  تبدیل کلیسای صدساله به زمین‌اسکیت
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗