skip to Main Content
عقب‌ماندن ظرفیت گرمخانه‌های تهران از آمار بی‌خانمان‌ها
جامعه کیوسک

عقب‌ماندن ظرفیت گرمخانه‌های تهران از آمار بی‌خانمان‌ها

سرمای سخت این روزهای کشور حتی وسایل گرمایشی خانه‌ها را از نفس انداخته، در این شرایط خوابیدن در خیابان فاصله‌ای با مرگ ندارد. بر اساس آمارهای رسمی در تهران بیش از ۱۵ هزار کارتن‌خواب زندگی می‌کنند اما ظرفیت گرمخانه‌های این شهر جوابگوی این تعداد افراد نیست. به گفته رضا قدیمی، مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران ظرفیت ۱۶ مددسرای شهرداری بالغ بر ۲ هزار تخت است.

بر اساس برخی اخبار سرمای امسال تهران تا امروز حداقل یک کشته از میان افراد بی‌خانمان‌ داشته است و با سردترشدن هوا احتمال افزایش این آمار وجود دارد. شهرداری تهران اعلام کرده علاوه بر ۱۱ گرمخانه دائمی تهران پنج گرمخانه اضطراری هم راه‌اندازی کرده است. با این حال مجید رضا‌زاده رئیس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی به روزنامه ایران گفته اگر مراکز بهزیستی، شهرداری و وزارت بهداشت کفاف نگهداری از افراد معتاد را نمی‌دهد لازم است مراکز بیشتری مثل مساجد به این امر اختصاص پیدا کند.

شهرداری همچنین از شهروندان خواسته با وجود افزایش مراجعه افراد بی‌خانمان به گرمخانه‌ها به علت تمایل‌نداشتن معتادان به حضور در گرمخانه‌ها، در صورت مشاهده این افراد با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند.

در همین ارتباط معاون اجتماعی شهرداری منطقه ۱۵ در گفتگو با ایسنا با اشاره به افزایش مراجعه افراد بی‌خانمان به گرمخانه‌ها گفته مددسرای خاوران برای پذیرش و نگهداری از کارتن‌خواب‌ها در طول روز هم آمادگی دارد اما عمدتا کارتن‌خواب‌های معتاد مایل نیستند که در طول روز در این مرکز بمانند.

به گفته او در روزهای سرد پایتخت شاهد تبلیغات مردمی در شبکه های مجازی بوده ایم به گونه‌ای که در این تبلیغات از مردم در خواست شده بود در صورت دیدن کارتن خوابی با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند که براساس اظهارات کارمندان سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران که وظیفه جمع‌آوری و ساماندهی افراد بی‌خانمان را برعهده دارند تعداد تماس های مردمی با ۱۳۷ در رابطه با کمک به کارتن‌خواب ها طی چند روز اخیر بشدت افزایش یافته است.

همچنین بخوانید:  انرژی‌های تجدیدپذیر برای ایران به صرفه‌ترند

 

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗