skip to Main Content
انتقاد کن لوچ از شستشوی مغزی مخاطبان توسط رسانه‌های جریان اصلی
سیاست کیوسک

انتقاد کن لوچ از شستشوی مغزی مخاطبان توسط رسانه‌های جریان اصلی

کن لوچ کارگردان مولف و سرشناس بریتانیایی در جلسه «ائتلاف برای اصلاح رسانه‌ای» می‌گوید اصلی‌ترین رسالت رسانه‌های جریان غالب به رهبری «بی بی سی»، شستشوی مغزی مخاطبان و انحراف افکار عمومی از پرداختن به برنامه‌های اصلی کوربین است.

کن لوچ بر این باور است که کارگزاران این رسانه‌ها قطعات واقعیت را بر اساس پیش‌داوری‌ها و جهت‌گیری‌های سیاسی حاکم به شکلی فریب‌کارانه کنار هم می‌گذارند تا تصویری مخدوش و به ظاهر واقعی به مخاطب ارائه دهند. بنا به گفته برنده نخل طلای کن ۲۰۱۶ ، سیاست‌هایی که «کوربین» در ارتباط با نظام سلامت و خدمات رفاه عمومی در نشست‌های مطبوعاتی اخیر (هفته گذشته) طرح کرده است هیچ پوشش خبری در رسانه‌های غالب- از گاردین تا بی بی سی- نداشته است. در حالی‌که این رسانه‌ها حجم قابل ملاحظه‌ای از مطالب خود را به موضوع جدال درونی و انتخابات رهبری حزب کارگر اختصاص داده‌ و بدین گونه محتوای طرح‌های کوربین را با سیاست سکوت خبری از نظر عموم مخفی کرده‌اند. به جای پرداختن به برنامه‌های کلیدی کوربین، این دست رسانه‌ها علاقمندند که بر تصویر کوربین که بر کف قطار نشسته است تمرکز کنند و تحقیق کنند آیا صندلی خالی برای طول سفر او وجود داشته یا نه.

تحقیق گسترده‌ای درباره محتوا، عناوین، و شکل گزارش‌های رسانه‌های رسمی بریتانیا در مورد فعالیت سیاسی «جرمی کوربین» منتشر شده بود که نشان‌گر وجود پیش‌داوری و یا بازنمایی ناصحیح و جهت‌دار مواضع کوربین دراکثر مطالب خبری رسانه‌ها است. در این سخنرانی ، کن لوچ در تایید این پژوهش سخن می‌گوید تا ابعاد این وارونگی حقیقت را افشا کند.

 

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗