skip to Main Content
دستگیری تمامی ورزشکاران المپیکی زیمبابوه
جامعه کیوسک

به دلیل مدال نگرفتن در ریو 2016

دستگیری تمامی ورزشکاران المپیکی زیمبابوه

رییس جمهور زیمبابوه می‌گوید تا زمانی که این ورزشکاران پولی که صرف‌شان در المپیک ریو شده است بازنگردانند، در حبس به سر خواهند برد.

روبرت موگابه رییس جمهور زیمبابوه معتقد است هزینه زیادی صرف این ورزشکاران شده است و آن‌ها با بی‌دقتی و بی‌مسئولیتی نتوانستند مدال کسب کنند و به همین خاطر تمامی ورزشکاران المپیکی کشور زیمبابوه اکنون دستگیر شده‌اند.

موگابه با انتشار بیانیه‌ای گفت:«ما پول کشور را هدر دادیم و ورزشکارانی مثل موش را به المپیک فرستادیم. اگر آماده نیستید برای چه به المپیک می‌روید. آن‌ها حتی مس یا قلع هم کسب نکردند چه برسد به مدال‌های دیگر. پس ما برای چه پول کشور را صرف این ورزشکاران کنیم و هدر دهیم. اگر می‌خواستیم چند نفر را غربال می‌کردیم و به برزیل می‌فرستادیم تا سرود کشورمان را بخوانند و در مراسم افتتاحیه رژه بروند. افرادی به مراتب زیباتر از این ورزشکاران در کشورمان و دانشگاه‌ها داریم که آن‌ها را به المپیک نفرستادیم تا این افراد را بفرستیم. با این پول می‌توانستیم مدرسه بسازیم.»

کاروان کشور زیمبابوه با ۳۱ ورزشکار در رقابت‌های المپیک ریو شرکت کرد که در نهایت به هیچ مدالی هم دست پیدا نکرد. این اتفاق باعث عصبانیت موگابه رییس جمهور کشور زیمبابوه شد و به همین خاطر دستور داد تمام ورزشکاران این کشور که در المپیک ریو حاضر بودند دستگیر شوند.

همچنین بخوانید:  شرکت‌های نفتی صدها میلیون یورو صرف تضعیف قوانین اقلیمی کردند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗