skip to Main Content
سهیل نفیسی به تنهایی با یک ساز روی صحنه می‌رود
فرهنگ کیوسک

سهیل نفیسی به تنهایی با یک ساز روی صحنه می‌رود

کنسرت «سهیل نفیسی» خواننده و نوازنده‌ی گیتار ۱۶ مرداد در تالار وحدت برگزار می‌شود.

سهیل نفیسی هر قدر در انتشار آلبوم نامنظم و پروسواس است، در برگزاری کنسرت‌های سالانه‌اش در تابستان، منظم و دقیق است. امسال نیز هم چون سال‌های گذشته، او به تنهایی به روی صحنه خواهد رفت و برای طرفدارانش به اجرای کارهای تازه و قدیمی می‌پردازد.

از سهیل نفیسی تاکنون سه آلبوم با نام‌های ری‌را، ترانه‌های جنوب و چنگ و سرود منتشر شده است.

سهیل نفیسی، خواننده و نوازنده‌ی گیتار سبک پاپ است. وی به سال ۱۳۴۶ متولد شد. او که خود به یادگیری موسیقی پرداخته‌است، موسیقی‌اش تا حد زیادی تحت تاثیر نواحی جنوب ایران است. علاقه فراوان او به شعر معاصر ایران، سهیل را به سوی ترانه‌سازی بر اساس برخی اشعار به یاد ماندنی ایران معاصر سوق داد. سبک خوانندگی و نواختن گیتار او را می توان نوعی نقالی موسیقایی به شمار آورد.

نفیسی بیش از ۲۰ سال  در بندرعباس زندگی کرد. در این ایام، با ابراهیم منصفی، رامی، آشنا شد. این آشنایی، سال‌ها بعد منشأ آلبوم ترانه‌های جنوب سهیل شد. سهیل هم‌اکنون در تهران زندگی می‌کند و حرفه‌ی اصلی او نجاری است.

در دوران جوانی، سهیل نفیسی دست به ساخت و اجرای موسیقی برای چند فیلم کوتاه و بلند زد. سهیل نخستین بار با انتشار آلبوم ری‌را خود را به علاقمندان موسیقی معرفی کرد. پس از آن، با برگزاری تعدادی معدود کنسرت و انتشار دو آلبوم دیگر به نام‌های ترانه‌های جنوب و چنگ و سرود، ارتباط خود را با دوست‌داران موسیقی خود حفظ کرد. به گفته‌ی خود او، شعر معاصر، افق‌های دید او را متأثر کرد. وی، هم‌زمان با کار برروی آلبوم ریرا، کار روی چهارمین آلبوم خود که متمرکز بر اشعار حافظ است را آغاز کرد.

همچنین بخوانید:  35 کشته در حادثه انفجار معدن در گلستان

سبک کار موسیقی سهیل، آن‌گونه که خود می‌گوید، یک ساز و یک نوازنده است، در مقابل کار بزرگ ارکسترال یا یک گروه موسیقی بزرگ.

 

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗