skip to Main Content
مجسمه ۳۵۰ کیلویی از معانت هنری ارشاد به سرقت رفت
فرهنگ کیوسک

مجسمه ۳۵۰ کیلویی از معانت هنری ارشاد به سرقت رفت

مجسمه برنزی بهداد لاهوتی که حدود ۳۵۰ کیلوگرم وزن داشت، از معانت هنری ارشاد به سرقت رفته است. این مجسمه در محوطه ساختمان معاونت هنری واقع در خیابان شهریار قرار داشت.

بهداد لاهوتی، سازنده این اثر گفته است که از طریق دوستانش در رسانه‌ها از این سرقت باخبر شده است: «درست است که اثرم به آن‌ها تعلق داشت و آن را خریده بودند، اما کسی در این‌باره به من چیزی نگفته بود»، وی با انتقاد از شیوه نگهداری اثر گفته است «آن‌طور که دوستانم به من گفته بودند، وضعیت نگهداری اثرم در معاونت هنری مناسب نبود و آن را زیر پله گذاشته بودند. امیدوارم حداقل که کسی آن را دزدیده است، ارزش کارم را بداند.»

هنوز مشخص نیست که دزدی این مجسمه ۳۵۰ کیلویی چطور اتفاق افتاده است. لاهوتی می‌گوید «زمانی که می‌خواستند این مجسمه را از کارگاهم منتقل کنند، شش نفر به‌سختی آن را جابه‌جا کردند، چون حجم و وزن آن زیاد بود. نمی‌دانم چطور توانسته‌اند بدون جلب کردن توجه کسی، این مجسمه را از محل نگهداری‌اش بیرون ببرند. »

در سال ۸۹ نیز تعدادی از مجسمه‌های نصب شده در سطح شهر تهران در مدت کوتاهی ناپدید شدند. مقامات ایران آن را سرقت اعلام کردند، اما برخی دیگر آن را جمع‌آوری توسط مقامات دولتی یا گروه‌های مذهبی مورد حمایت دولت می‌دانستند. درباره ماجرای ناپدید شدن مجسمه‌ها از سطح شهر در ویکی‌پدیا بخوانید.

همچنین بخوانید:  داستایفسکی به روایت آندره ژید
2 نظر
  1. به نام خدا
    باسلام وادب به محضر شما عزیزان
    در حال حاضر یکی از اقداماتی که بعضی از افراد مرتکب میشوند سرقت مجسمه های شهر میباشد که عمل بسیار زشت وناپسندی میباشد اما نکته قابل تامل اینجاست که چرا هیچگونه نظارتی بر این مکانها انجام نمیگیرد و امنیت آنها تامین نمیگرددکه شاهد چنین اخباری نباشیم
    امیداست با بالابردن امنیت این اشیا دیگر شاهد چنین اخباری نباشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗