skip to Main Content
حسین پاکدل: خرید تابلوی ۵۰۰ میلیونی اشرافی‌گرایی نیست
کیوسک

حسین پاکدل: خرید تابلوی ۵۰۰ میلیونی اشرافی‌گرایی نیست

حسین پاکدل که اجرای پنجمین حراج تهران را برعهده داشت، در نشست خبری تحلیل حراج تهران که صبح امروز برگزار شد، گفت:«کار هنرمندان خلق اثر است و جامعه باید به هنرمندان ارزش بگذارد. یک تابلوی مدرن در لندن به قیمت ۳۵ میلیون پوند به فروش می‌رسد، آن وقت خرید تابلویی به قیمت ۵۰۰ میلیون تومان اشرافی‌گرایی است؟»

«تصور می‌کنم در رسانه‌ها و حوزه‌های کارشناسی کم‌کاری شده است؛ چرا که با برخی از ارقام سطحی برخورد می‌شود. مثلاً اثری از کیارستمی به قیمت ۱۰۰ ـ ۱۴۰ میلیون تومان فروخته می‌شود؛ این تابلو از بین ۱۰ اثر کیارستمی فروخته شده در حالی که وی ۲۰۰ ـ ۳۰۰ میلیون تومان خرج آن آثار هنری کرده است.»

علیرضا سمیع‌آذر مدیر حراج تهران درباره قیمت بالای آثار هنری در این دوره گفت: بالاترین و بهترین جلوه آفرینش در هنر نشان داده می‌شود. هر چه قیمت هنر بالا برود، قیمت الهی بشر بالاتر رفته است؛ فخر ما هنر و زیبایی است، این شیء نیست که قیمت پیدا می‌کند، بلکه ارزش معنوی هنر است که بشریت به آن می‌دهد.

«اکنون اگر بخواهیم حساب کنیم، رقم کل حراج تهران برابر یک خانه گران قیمت در شمال تهران هم نیست؛ کشورهایی که قدمت تاریخ هنر ندارند، قیمت اثر هنرمند درجه ۲ آنها خیلی بالا است و ما با آنها خیلی فاصله داریم، به عنوان مثال در انگلیس، آمریکا و فرانسه قیمت برخی از آثار هنری بالاتر از کاخ‌هاست و ما باید سرآمد در منطقه باشیم. مردم برای خرید این تابلوها پول می‌دهند، اگر آن پول هم بماند، صرف بیماری‌های مختلف جامعه یا فقر نمی‌شود.»

همچنین بخوانید:  خشکسالی گریبانگیر 170 هزار کشاورز سیستان و بلوچستانی

پنجمین حراج تهران هفت خرداد در حالی در هتل پارسیان آزادی تهران برگزار شد که در این حراج رقم فروش بالغ بر ۲۵ میلیارد و۳۶۰ میلیون تومان بود.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗