skip to Main Content
منطقه ٢٢ تهران مدرسه ندارد
جامعه کیوسک

منطقه ٢٢ تهران مدرسه ندارد

در منطقه نوپای ٢٢ تهران روز‌به‌روز به تعداد ساختمان‌های مسکونی و جمعیت آن افزوده می‌شود؛ اما از ساخت مدرسه جدید برای این میزان جمعیت خبر چندانی نیست.

به دلیل ارزش‌پیداکردن زمین در این نقطه از تهران، بخشی از مدارس منطقه ٢٢ از بین رفته است؛ به‌طوری‌که چند سال پیش مدرسه شهید خرازی در شهرک دانشگاه شریف در این منطقه به دلیل اینکه مالک این مدرسه تصمیم گرفت آن را تخریب کند و به‌جای مدرسه ساختمان مسکونی بسازد، از بین رفت و همچنین حیاط مدرسه سپیده کاشانی به دلیل قرارگرفتن در طرح راه‌سازی بزرگراه شهید حکیم تخریب شده است، مدرسه دیگر نیز در شهرک امید دژبان به یک مجتمع خصوصی واگذار شد.

در این میان شهرداری، آموزش و پرورش و انبوه‌سازان توپ را به زمین یکدیگر می‌اندازند و هر یک، دیگری را عهده‌دار توسعه و ساخت مدارس جدید می‌دانند. مدیر‌کل آموزش‌وپرورش شهر تهران، اعلام کرده بود اداره آموزش‌وپرورش از شهرداری منطقه ٢٢ به دلیل تبدیل فضای آموزشی به برج، به دادسرای انقلاب شکایت برده و همچنین برای هفت انبوه‌ساز مسکن در این منطقه حکم قضائی گرفته است.

این بحران پس از لغو شدن قانون ساخت مدرسه توسط انبوه‌سازان در سال‌های گذشته از سوی مجلس شورای اسلامی به دلیل رونق در بازار مسکن بالا گرفته است چرا که دیگر نیازی نیست انبوه‌سازان مدرسه‌ای برای طرح‌های ساختمانی‌شان بسازند.

همچنین بخوانید:  فروش سرقفلی پیاد‌ه‌روها به دست‌فروشان
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗